Selecteer je regio bovenaan via de groene knop voor regionale inhoud.
Ontdek onze visie op de Vlaamse luchtvaart
Onze luchtvaartsector krijgt al jaren de wind van voren. Zo ligt bijvoorbeeld de bedrijvigheid van Brussels Airport al geruime tijd aan banden door exploitatiebeperkende maatregelen zoals de geluidsnormen en -boetes.
Daarom pleiten Voka en de Voka-luchthavencommunity voor een globaal akkoord tussen de federale overheid en de gewesten, alsook de goedkeuring van een toepasselijke vliegwet. Dit om een rechtszeker kader voor vluchten op Brussels Airport te creëren en garanderen.
Verdedig mee de toekomst van de Vlaamse luchtvaart
Bij Voka kijken we niet alleen naar Brussels Airport, maar zien we ook kansen voor de Vlaamse regionale luchthavens. We geloven dat deze in de toekomst kunnen uitgroeien tot belangrijke en duurzame mobiliteitsknooppunten die de verzadigde grote luchthavens ontlasten. Daarom volgen we de visie van de Vlaamse regering steeds op en opperen we om sluitingen te voorkomen.
Ondernemer in de luchtvaartsector?
Sluit je aan bij Voka. Laat ons jouw belangen verdedigen en pleit mee bij de Vlaamse partijen voor een structurele oplossing.
Het laatste nieuws over de Vlaamse luchtvaart
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen en recente updates over de Vlaamse luchtvaart.

"Alle troeven liggen op tafel voor een florerende luchthaven, nu nog een wettelijk kader”
Dubbelinterview met Arnaud Feist en Kris ClaesAl sinds 2010 is Arnaud Feist CEO van Brussels Airport Company (BAC). De metamorfose die de luchthaven in die tijd gemaakt heeft, valt niet te overschatten. Als tweede economische groeimotor van België is BAC een zwaargewicht in onze economie.

“Coherente Vlaamse luchtvaartstrategie nodig”
Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen roept de Vlaamse regering op om een coherente en ambitieuze Vlaamse luchtvaartstrategie uit te tekenen. Het Waals gewest heeft wel al jaren een duidelijke strategie voor de luchthavens van Charleroi en Luik die haar vruchten afwerpt.

Belangenconflict vliegroutes: waarom er dringend een stabiel en coherent kader nodig is
Brussels Airport is de tweede belangrijkste motor van onze economie: een volledige overheveling van het regelgevend kader rond luchtvaart van het federale naar het gewestelijke niveau is nodig.