Plato Food

De sessies van deze Plato-groep richten zich specifiek tot KMO-zaakvoerders en beslissingnemers uit voedingsbedrijven, welke verder willen groeien. Deze groep startte voor het eerst op in 2012.  Wegens groot enthousiasme en de succesvolle creatie van meerwaarde lanceerden we in november 2017 een bijkomende groep!

Concept
Twee ervaren kaderleden begeleiden een groep van ca. 15 deelnemers. Als peter stimuleren ze hen en ondersteunen hen in zelfreflectie en intervisie. Netwerking en ervaringsuitwisseling staan centraal; anderen zijn een klankbord voor u.

Een werkingsjaar telt 10 samenkomsten in kleine groep en enkele overkoepelende momenten met ander Plato-groepen. Bij de start wordt samen met de groep bepaalt welke thema's behandeld zullen worden. Het zijn dus uw cases die aan bod komen. Door een combinatie van ervaringsuitwisseling tussen de deelnemers, de expertise van de peters en externe sprekers laten we uw onderneming en als ondernemer (internationaal) groeien en innoveren. 

Waarom kiezen voor Plato? 

  • U wil inspiratie opdoen
  • U wil uw kennis rond voedingsgerelateerde thema's.
  • U wil synergie zoeken met collega's uit de voedingssector
  • U wil nieuwe contacten leggen
  • U wil uw managementvaardigheden - met nadruk op het internationale aspect - helpen verbeteren
Johan Melis "Aan elke ondernemer die met passie bezig is met zijn bedrijf, zou ik ten zeerste aanraden om bij Plato Food aan te sluiten. Je kan er steeds een klankbord terugvinden en doordat je met elkaar een soort vriendschapsband opbouwt, is het mogelijk om diepgaande dialogen te voeren en gaat het echt om ‘geven en nemen’ van elkaar.”
Johan Melis, Sweetpack

Doelgroep

  • KMO-zaakvoerders en beslissingnemers
  • Bedrijven uit de voedingssector (geen toelevering)
  • Bedrijven die hun export verder willen uitbouwen
  • Bedrijven die synergie zoeken met collega-ondernemers uit de sector

Mogelijke thema's
De thema's worden als groep bepaald. Voorbeelden zijn:

  • De macht van de grootdistributeurs
  • Private label versus merken
  • Verpakking als marketingtool
  • Belang van keurmerken: Halal, BRC, IFS,...
  • Exportsales- en marketingstrategie
  • Bedrijfsgetuigenissen en -bezoeken
  • Organisatiestructuur bij export
Luc Vanschaeybroeck "Voor mij is Plato Food een absolute verrijking. Je zit maandelijks samen met totaal verschillende voedingsbedrijven, groot en klein. Telkens hoor of zie ik wel iets waarvan ik denk: ‘Dat is een goed idee, dat kan ik bij Nikita ook toepassen!’. Als je uw horizon wil verruimen en wil voelen hoe anderen de dingen aanpakken, dan is dit een aanrader!”
Luc Van Schaeybroek, Nikita

Praktisch
Deelnameprijs:
Lid Voka: € 950,00 p.p. excl. btw
Niet-lid Voka: € 1450,00 p.p. excl. btw

2de Plato-deelnemersvan hetzelfde bedrijf én lid van Voka - KvK Limburg?
Dan betaalt deze deelnemer € 570,00 excl. btw.

 

Inschrijven?
Is uw interesse gewekt en wenst u graag deel te nemen aan Plato?

Knop schrijf u in

 

vlaio logo plato logo
Regio