Overslaan en naar de inhoud gaan
m & a
Limburg
Nieuws

Limburgse maakbedrijven zetten stappen richting Industrie 4.0

De maakindustrie in Limburg staat op een kruispunt. Technologische vooruitgang en globale concurrentie dwingen productiebedrijven om te innoveren. Met het SALKturbo-project ‘Maturiteitsversnelling 4.0’ zetten Voka – KvK Limburg, Sirris, POM Limburg en Provincie Limburg samen hun schouders onder een intensief begeleidingstraject dat bedrijven helpt bij hun digitale transformatie.

mobius Franssen
Limburg
Nieuws

Maak kennis met Möbius Franssen, managing partner van Digitong & Jakobus.Corneel

Van digitale nerd tot managing partner van een fullservice agency met 25 medewerkers, het parcours van Möbius Franssen leest als een ondernemersverhaal pur sang. Toch was het geen strak uitgestippeld plan. Met een gezonde mix van intuïtie, drive en structuur bouwde hij Digitong uit tot een vaste waarde in de digitale marketingwereld. En daar blijft het niet bij.

belmoca
Vlaams-Brabant
Ledenverhaal

Een boon voor koffie, met de smaak van internationaal ondernemen

Belmoca verovert sinds 2012 de wereld. De aluminium capsules van de koffieproducent uit Londerzeel garanderen uitmuntende espressokoffie en dat wordt ondertussen in meer dan 80 landen gesmaakt. Dat ook Brazilië voor het zwarte goud van deze Belgische smaakmaker valt, is behoorlijk straffe koffie!

Quatre Mains
West-Vlaanderen
Nieuws

Quatre Mains - Internationale top in verpakkingsontwerp

Quatre Mains: het is een naam die misschien niet meteen een belletje doet rinkelen. Toch behoort de bekroonde design studio tot de internationale top als het gaat over het design van brands en packaging, vertelt creative farmer Patrick De Grande.

Kixx en Like a Virgin
West-Vlaanderen
Nieuws

KIXX en Like a Virgin bundelen de krachten

Sales-, marketing- en communicatiebureaus KIXX uit Brugge en Like a Virgin uit Kortrijk vormen sinds 1 november één groep. De bureaus kiezen voor een geïntegreerde toekomst om klanten nog beter te kunnen bedienen.

Zidis
West-Vlaanderen
Nieuws

Zidis - “Lokale verankering is een sleutelbegrip”

Lokale verankering: het is één van de kernbegrippen bij Zidis. Het audiovisueel productiehuis telt 3 vestigingen om de vele klanten dicht bij huis te kunnen ontvangen. Eén van die locaties ligt pal op de grens tussen West- en Oost-Vlaanderen.

Public affairs-expert Karel Joos komt spreken bij Voka: “Een krachtig verhaal is de sleutel tot succes”
West-Vlaanderen
Nieuws

Public affairs-expert Karel Joos komt spreken bij Voka: “Een krachtig verhaal is de sleutel tot succes”

Voor talrijke bedrijven is het essentieel dat ze op een juiste manier met beleidsmakers communiceren en informatie uitwisselen om een impact te hebben op het politieke, economische en sociale landschap. Daarom vertrouwen ze die erg specifieke taak steeds meer toe aan een Public Affairs manager.

Pilipili breidt management en dienstenaanbod sterk uit Steven Dehollander, Mathias Deswarte en Lukas Costeur
West-Vlaanderen
Nieuws

Pilipili breidt management en dienstenaanbod sterk uit

“Strategische partner voor design, innovatie én marketing zijn”Wat als je bij één partner terecht kan voor de engineering, de ontwikkeling, de productie én de commercialisering van je nieuw product? Het is een concept waar het vernieuwde management van Pilipili sterk in gelooft.

Hoe maak je een perfecte pitch?
Nieuws

7 tips voor een succesvolle pitch

Een pitch is een krachtige manier om je boodschap over te brengen op potentiële klanten, investeerders of partners. Of het nu gaat om een verkooppitch, een netwerkpitch of een investeerderspitch, het doel is altijd om binnen een korte tijd overtuigend je verhaal te vertellen. In dit artikel behandelen we de belangrijkste elementen van een succesvolle pitch en hoe je deze kunt perfectioneren.

Inside Blinds mikt op export naar wereldsteden Ben Verleysen
West-Vlaanderen
Nieuws

Inside Blinds mikt op export naar wereldsteden

Diepgaande marketing als sleutel voor ambitie Zeg niet zomaar ‘gordijn’ tegen een creatie van Inside Blinds. Het familiebedrijf van Dominique Lampe focust zich sinds jaar en dag op creaties die voor een ander geluid in de markt zorgen.

Marketingbureau BOA opende tweede vestiging in Gent Patrick Hanssens
West-Vlaanderen
Nieuws

Marketingbureau BOA opende tweede vestiging in Gent

“We trekken er andere types klanten aan” Marketingbureau BOA in Lauwe telt sinds kort een tweede vestiging in Gent. BOA is het belangrijkste project van zaakvoerder Patrick Hanssens, maar lang niet het enige. Hij startte recent ook met Gen.X, een vinylwinkel waar je ook iets kan drinken.

Wijndomein Den Nachtegael zet sterk in op storytelling Dirk Syx
West-Vlaanderen
Nieuws

Wijndomein Den Nachtegael zet sterk in op storytelling

“Onze wijnen worden genoemd naar vroegere kloosterlingen” Van het nut van sales en marketing hoef je zaakvoerder Dirk Syx van wijndomein Den Nachtegael in Zonnebeke niet meer te overtuigen. Integendeel. “Dat een goed product zichzelf verkoopt, dat klopt absoluut niet.

Studio Copain doet aan marketing zonder gedoe Floris Benoit
West-Vlaanderen
Nieuws

Studio Copain doet aan marketing zonder gedoe

“Een goede marketeer kan zich overal in inleven”Het Kortrijkse marketingbureau Studio Copain nam een vliegende start. In het eerste jaar nam oprichter Floris Benoit al meteen 2 mensen in dienst, 3 jaar later staat de teller op 14 medewerkers.

Be a Pro geeft verkopers het nodige zelfvertrouwen Maxime Liefooghe
West-Vlaanderen
Nieuws

Be a Pro geeft verkopers het nodige zelfvertrouwen

“In een ideale wereld hebben we een hub in elke provincie”Al van kindsbeen af was het duidelijk dat Maxime Liefooghe in de wereld van de verkoop terecht zou komen. Met zijn bedrijf Be a Pro uit Mesen specialiseert hij zich in de organisatie van sales- en leiderschapstrainingen.

Jockey Projects linkt sales- en marketingfreelancers aan kmo’s voor projectopdrachten Delphine Vandeputte
West-Vlaanderen
Nieuws

Jockey Projects linkt sales- en marketingfreelancers aan kmo’s voor projectopdrachten

“Concept over integrale Belgische markt uitdragen”Hele specifieke kennis of ervaring voor een sales- of marketingproject nodig hebben, maar intern niet over de competenties beschikken om dat met eigen mensen te behartigen: het is een obstakel waar heel wat kmo’s op botsen.

D’M&S ziet 6 belangrijke trends in marketing en communicatie Mathias Segaert
West-Vlaanderen
Nieuws

D’M&S ziet 6 belangrijke trends in marketing en communicatie

“Het menselijke aspect blijft even belangrijk”Het Brugse full service marketing- en communicatie-agency D’M&S bestaat dit jaar 40 jaar, en zag in die tijd veel hypes en trends opkomen en verdwijnen. Maar wat is belangrijk in de nabije toekomst?

café séparé
Vlaams-Brabant
Nieuws

“Een succesvolle podcast is authentiek en maakt echt een verschil”

Er is leven na een scheiding. Die positieve boodschap wil Linda Vandevenne met Café Séparé meegeven aan iedereen die met een echtscheiding of relatiebreuk te maken krijgt. Tweewekelijks brengt ze in haar podcast getuigenissen rond het leven na een scheiding, en daarmee raakt ze duidelijk een snaar.

ING
Orange
Logo SD Worx