Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Nieuws
  • Jules Destrooper levert koekjes in Parijs en Middelkerke: “Mooie kans om brede doelgroep te bereiken”

Jules Destrooper levert koekjes in Parijs en Middelkerke: “Mooie kans om brede doelgroep te bereiken”

  • 14/06/2024

Iedereen kent de klassiekers van Jules Destrooper, maar niet iedereen weet dat het bedrijf ook volop inzet op vernieuwing. Om de alomgekende koekjes én de innovaties in het assortiment breder bekend te maken, is Jules Destrooper één van de Official Suppliers van Lotto Belgium House in Parijs en van het Olympic Festival in Middelkerke.

Jules Destrooper levert koekjes in Parijs en Middelkerke: “Mooie kans om brede doelgroep te bereiken” Julie Liétar en Ives Depoortere

“We zijn geen bedrijf met oneindige budgetten. Daarom zijn we vrij selectief in het type sportevents dat we ondersteunen. Waar we ons normaal focussen op het premium segment, met golf- en hockey-events, bieden de Olympic Events ons een mooie opportuniteit om een bredere doelgroep te bereiken”, vertelt Brand Manager Julie Liétar. “Onze koekjes worden vaak geassocieerd met speciale gelegenheden en cadeaumomenten, maar we willen ook top of mind worden voor dagdagelijkse gebruiksmomenten, zodat consumenten ook voor bijvoorbeeld hun me-time momentje aan ons denken. We willen onze doelgroep graag verruimen, maar ook verjongen, en dat willen we doen door ook via andere kanalen breed te communiceren. Zo hebben we 3 grote communicatiewaves per jaar. In 360 graden-campagnes combineren we aanwezigheid op televisie, in winkelpunten, in het straatbeeld,… Met die always on-aanwezigheid versterken we onze top of mind brand awareness.” 

Niet alleen aan de communicatie-aanpak, ook aan het productaanbod werd de voorbije jaren gesleuteld. “Onze standaardrange aan bekende koekjes breiden we uit: enerzijds door onze klassiekers in een nieuw jasje te steken en anderzijds door nieuwe soorten koekjes te ontwikkelen. Na een intens proces hebben we 3 jaar geleden onze grootste innovatie in 130 jaar tijd gelanceerd: onze Natuurboterwafel met chocolade. Die is intussen een groot succes, zonder dat die de verkoop van onze gewone Natuurboterwafel kannibaliseert, en er bestaat intussen ook al een variant met gezouten karamel. Een tweetal jaar geleden hebben we ook onze ‘Choc ’n Croc’ range gelanceerd. Met die koekjes in een stazakje spelen we in op on the go-gebruik. Intussen zijn er 3 smaken in het assortiment, en hebben we de ambitie om in de toekomst nog andere leuke proposities in deze categorie op de markt te brengen.” 

We hebben trouwens al een link met de Spelen. Basketster Julie Vanloo, die met de Belgian Cats naar de Spelen gaat, blijkt superfan te zijn van de koekjes.

Julie Liétar

Het bedrijf innoveert dus volop, en wil dat ook tonen aan het grote publiek. Vandaar de beslissing om Official Supplier te worden van het Olympic Festival in Middelkerke en van het Lotto Belgium House in Parijs. “Het is een mooie opportuniteit dat de Spelen zo dicht bij België plaatsvinden. Voor ons is het een uitgelezen kans om een brede doelgroep te bereiken en onze innovaties bekend te maken bij een jonger cliënteel”, vindt Julie.

Activatiestand 

Enerzijds is Jules Destrooper leverancier aan het Olympic Festival, dat het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité van 26 juli tot 11 augustus organiseert in Middelkerke. Het evenementenstrand in de schaduw van het SILT wordt een ‘Olympisch Dorp’: een plek waar de fans, federaties, clubs en sympathisanten kunnen samenkomen om het Team Belgium in Parijs een hart onder de riem te steken. Iedereen kan er 17 dagen lang aan sport doen, sport kijken en sport beleven. Zodra de atleten terug zijn van Parijs, zullen de Belgische medaillewinnaars er uitgebreid gehuldigd worden. “Wij zorgen voor koekjes bij de koffie voor een 2.500-tal gasten”, duidt Julie. “We zullen er ook een activatiestand hebben van 25 m2 meter. Bezoekers kunnen er meedoen aan onze ‘Bite the Medal’-wedstrijd. Ze kunnen op de foto gaan terwijl ze in een Natuurboterwafel bijten – net zoals een olympisch kampioen doet met een echte medaille. Deelnemers maken kans op een leuke prijs. En natuurlijk zullen we er ook samples uitdelen: iedereen die onze stand bezoekt, zal kunnen genieten van onze Natuurboterwafels met gezouten karamel.” 

Ook gasten van het Lotto Belgium House, de ontmoetingsplaats voor Belgische atleten en supporters in het hartje van Parijs, krijgen de kans om de wereldbekende Belgische koekjes te degusteren. Het Belgium House krijgt onderdak in de Salons Hoche, op een steenworp van de Arc de Triomphe. De atleten van Team Belgium zullen er gehuldigd worden in een gezellige Belgische sfeer. “In de loop van die 17 dagen worden er een 7.000-tal gasten verwacht voor etentjes. Wij voorzien er koekjes bij de koffie. Mogelijk beslist de kok nog om onze producten te integreren in een dessert. Zowel in Parijs als in Middelkerke zullen onze producten ook te vinden zijn in de Team Belgium shop.” 

Jules Destrooper heeft trouwens al een link met de Olympische Spelen. Basketster Julie Vanloo, die met de Belgian Cats naar de Spelen gaat, blijkt superfan te zijn van de koekjes. “Julie heeft onlangs in het televisieprogramma ‘Amai zeg wauw!’ verteld dat ze geen andere koekjes dan de onze wil. Ze neemt ze zelfs mee naar het buitenland om cadeau te doen. Julie ontving in de show custom sneakers met onze Natuurboterwafels erop geschilderd. Hopelijk doet ze die echt aan naar de openingsceremonie”, besluit Julie. (JV - Foto DD) 

www.julesdestrooper.com

Over Jules Destrooper 

Het bedrijf ontstond toen Jules Destrooper in 1885 een kleine bakkerij opende in Lo. Zijn flinterdunne Amandelbrood werd een laaiend succes. Het familiebedrijf onderging een stevige groei en breidde het assortiment uit. Het werd in 2015 overgenomen door de familie Vandermarliere, die erop staat de koekjes te blijven bakken volgens de traditionele recepten. De kantoren van Jules Destrooper bevinden zich in Oostkamp; de productie is sinds 2019 gecentraliseerd in Ieper. Er is ook een bezoekerscentrum in Lo-Reninge.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie