Van digitale nerd tot managing partner van een fullservice agency met 25 medewerkers, het parcours van Möbius Franssen leest als een ondernemersverhaal pur sang. Toch was het geen strak uitgestippeld plan. Met een gezonde mix van intuïtie, drive en structuur bouwde hij Digitong uit tot een vaste waarde in de digitale marketingwereld. En daar blijft het niet bij.

Van rugzak in Thailand tot Chief Growth Officer in Tongeren
Na een succesvolle carrière bij IO Digital, een van de meest toonaangevende digitale bureaus, voelde Möbius dat het tijd was voor iets nieuws. “Alles groeide daar zo snel, mensen werden nummers. Ik wou meer voeling met klanten en collega’s”, vertelt hij. Na een soloreis van drie maanden door Thailand hakte hij de knoop door: het werd Digitong. De naam is een samentrekking van ‘digitaal’ en ‘Tongeren’, met een speelse knipoog naar de ‘tong’ in het logo.
Wat begon als een soloproject als freelancer groeide heel snel. In het eerste jaar kwam er een eerste werknemer bij, niet veel later de tweede. Vandaag, vijf jaar later, telt de groep 25 medewerkers, verdeeld over de vestigingen in Hasselt en Tongeren. De recente fusie met communicatiebureau Jakobus.Corneel betekent een belangrijke strategische stap: Digitong evolueert naar een fullservice agency dat zowel online als offline communicatie aanbiedt. “We spreken nu met één tong”, lacht Möbius.
Selfmade ondernemer met een neus voor groei
Möbius is geen typische ondernemer met een MBA op zak of een ondernemersfamilie als ruggensteun. “Mijn traject in digitale marketing is organisch gegroeid. Toen ik begon, bestond de afstudeerrichting niet eens. Via mijn achtergrond in communicatie en mijn interesse in technologie ben ik er stap voor stap in gerold.”
Wat hem typeert? Structuur, strategisch inzicht en een sterke intuïtie. “Ik ben een ENTJ-profiel: extravert, intuïtief, rationeel en plannend. Maar ik geloof dat elk MBTI-type een ondernemer kan zijn, zolang die het maar echt wil.” Bij Digitong combineert hij zijn persoonlijkheid met een duidelijke visie: klanten helpen groeien via meetbare campagnes, zonder lange contracten maar met harde cijfers.
Diezelfde aanpak hanteert hij intern. Standing desks, wandelbanden en een kantoorhond (de ‘chief barking officer’) zorgen voor een gezonde werkcultuur. “Ik weet hoe belangrijk het is om ook tijd te nemen voor beweging en welzijn. Dat vergeten we te vaak in onze jachtige maatschappij.”
Nieuwe wind, nieuwe naam, nieuwe energie
De recente fusie met een offline partner bracht een frisse dynamiek. “Na bijna vijftien jaar in nagenoeg dezelfde rol merkte ik dat het tijd was voor iets nieuws. Nu werk ik op een hoger strategisch niveau, overkoepelend over de twee bedrijven. Ik leer opnieuw elke dag bij.” Een nieuwe groepsnaam en branding zijn in de maak – een volgende mijlpaal in het groeiverhaal van Möbius en zijn team.
En hoewel hij het netwerken bij Jong Voka niet op de klassieke manier aanpakt, ziet hij er wel degelijk de waarde van in. “Ik heb nooit genetwerkt om leads binnen te halen. Maar ik heb er wel mensen leren kennen, boeiende sessies gevolgd, en soms komt daar toch iets uit. En dat is altijd mooi meegenomen.”
Wie weet, volgt de volgende groeistap snel. “We sluiten een derde bedrijf niet uit. Maar alles op zijn tijd.”