Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Nieuws
  • Marketingbureau BOA opende tweede vestiging in Gent

Marketingbureau BOA opende tweede vestiging in Gent

  • 06/09/2024

“We trekken er andere types klanten aan” 

Marketingbureau BOA in Lauwe telt sinds kort een tweede vestiging in Gent. BOA is het belangrijkste project van zaakvoerder Patrick Hanssens, maar lang niet het enige. Hij startte recent ook met Gen.X, een vinylwinkel waar je ook iets kan drinken. “Ik zie in alles opportuniteiten”, zegt hij.

Marketingbureau BOA opende tweede vestiging in Gent Patrick Hanssens

Patrick Hanssens had al een succesvolle carrière uitgebouwd als fotograaf voor de reclamesector toen hij 33 jaar geleden startte met BOA. “Het is gestart met voornamelijk fotografiewerk, maar ons aanbod is vrij snel uitgebreid naar communicatie in de ruime zin: van professionele websites en nieuwsbrieven tot uitgewerkte marketingen communicatiestrategieën en branding. Klanten kunnen voor alles bij ons terecht.” 

BOA heeft heel wat bekende klanten. Zo doet het al jarenlang de communicatie voor supermarktketen Aldi en elektronicaketen MediaMarkt, en haalde het recent nog de opdracht binnen om alle communicatie te verzorgen rond de cashpunten, de geldautomaten van Batopin. Er werken intussen al 50 medewerkers voor BOA. “Maar daarnaast hebben we nog een vaste pool strategische freelancers, voornamelijk digitale strategen, waarmee we heel frequent samenwerken.” Een marketingbureau van die grootte en met een dergelijk klantenbestand zou je misschien eerder in een stad als Brugge, Gent of Antwerpen verwachten dan in het kleine Lauwe. “Dat klopt”, zegt Hanssens. “Maar we zijn destijds hier gestart en geleidelijk aan kunnen groeien. Los van het feit dat een ruime locatie als dit niet evident zou zijn om te vinden, zitten we hier ook wel goed. Onze regio telt heel wat communicatieve sterke profielen en die zijn blij dat ze dicht bij huis kunnen werken.” Recent opende Boa een tweede vestiging, pal in het centrum van Gent. “Om omgekeerd ook profielen uit regio Gent aan te kunnen trekken. Een goeie zet, want de medewerkers daar zijn toch een ander type mensen dan in Lauwe, en daardoor trekken we daar dan weer andere types klanten aan. Daar zijn we nu aan het opstarten.” 

Vinyl 

Het succes van BOA is het resultaat van vele factoren, maar er zijn 2 zaken die er volgens Hanssens uitspringen. “Wij zijn bijzonder creatief, maar het commerciële weegt nog net iets meer door. Als onze klanten investeren, dan moet het opbrengen. Daarnaast zijn we ook selectief in de opdrachten die we aanvaarden. Er moet een klik zijn met de klant en we moeten ook zeker zijn dat we de opdracht echt goed kunnen doen.” Min of meer samen met de tweede vestiging in Gent maakte Hanssens ook werk van zijn passie voor muziek. Hij startte met Gen.X, een winkel met vinylplaten waar je ook iets kan drinken. Er zijn al 2 vestigingen, eentje in het winkelwandelgebied van Kortrijk, een tweede vlakbij de Vooruit, in hetzelfde gebouw als BOA Gent. Ook de online winkel wordt van daaruit gerund. “Vinyl is opnieuw aan een opmars bezig en mijn buikgevoel zegt me dat dit nog maar het begin is. Ik wil graag tegen eind 2027 10 winkels hebben met Gen.X.” 

Gen.X en BOA zijn trouwens niet de enige bedrijven van Patrick Hanssens. Hij is onder meer ook nog vennoot bij Mistral Classics, dat oude classic cars restaureert, en hij leidt ook nog totaalrenovatie- en klusjesbedrijf Zjust. “Ik zie in alles opportuniteiten”, zegt Hanssens. “Ik heb het inderdaad wel druk met mijn verschillende bedrijven, maar het is perfect beheersbaar. Een bedrijf goed besturen, dat betekent dat je er geen slaaf van bent. Ik heb ervoor gezorgd dat alle bedrijven perfect zouden kunnen draaien zonder mijn aanwezigheid.” (JM - Foto Kurt) 

www.boa.be

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie