Yves Peeters is CEO van ‘‘t plezantste land’
Bobbejaan Schoepen, die het pretpark stichtte, zou honderd zijn geworden dit jaar. Yves Peeters blaast er straks tien kaarsjes uit als CEO.
Bobbejaan Schoepen, die het pretpark stichtte, zou honderd zijn geworden dit jaar. Yves Peeters blaast er straks tien kaarsjes uit als CEO.
PostNL is al meer dan 225 jaar actief in de Benelux en groeide uit tot een toonaangevende speler in post- en pakketdiensten.
Wie vandaag regelmatig op de baan is in België heeft een heel grote kans het logo van Wim Verhuur te spotten.
Ontdek hoe je ervoor kan zorgen dat jouw bedrijf niet aantrekkelijk is voor hackers.
De Vlaamse regering heeft voor het kalenderjaar 2025 een maximaal budget van 60 miljoen euro vastgelegd voor de vergoeding aan elektriciteitsdistributienetbeheerders voor hun eerdere opkoop van warmtekrachtcertificaten (WKC). Dit bedrag wordt voorzien via het Energiefonds en is bedoeld om de kosten van de netbeheerders te compenseren en de markt van WKC in balans te brengen.
Bij Maison Pierre Marcolini, een Belgische chocolatier, is vooruitkijken bijna een dagdagelijkse reflex. Het hoort bij een internationale chocolademaker die volgend jaar 25 jaar actief is op de Japanse markt.
In deze FAQ vind je in één oogopslag wat EU4Health biedt, wie kan deelnemen en hoe je zelf kansen kan benutten.
Ondernemersclub H2O Op 27 november organiseerde H2O opnieuw Straffe Ondernemersverhalen — hét concept waar ondernemers elkaar inspireren met hun persoonlijke traject, uitdagingen en successen. Deze editie deelden Jeroen Hermans (IML Finance & JG Retail) en Viktor Vaes (Vaes op Maat) hun unieke ondernemerspad. Twee verhalen, éénzelfde passie: groeien, bijsturen en elke dag beter worden. Bekijk hier alle foto's
Ondernemersclub Maaslandia Op donderdag 27 november vond de eerste editie van “Op café met…” plaats in Café De Oude Brug in Dilsen-Stokkem. CEO van H.Essers, Gert Bervoets, vertelde aan de toog zijn uniek ondernemersverhaal. Daarna werd er tussen pot en pint genetwerkt. Bekijk hier alle foto's
Wim De Waele, voorzitter van Voka Oost-Vlaanderen, opent het debat in ons magazine Ondernemers.
Ondernemersclub Zonhoven Full house bij Aveve Zonhoven! Chantal en Kris vertelden hun ondernemersverhaal aan meer dan 100 Zonhovense ondernemers. De aanwezigen werden meegenomen in de geschiedenis van de winkel en kregen een blik achter de schermen. Tijdens de netwerkavond werden er unieke porseleinen neushoorns van Piet Stockmans verkocht ten voordele van Ubuntu Alliance, een organisatie die zich inzet voor de bescherming van neushoorns in Zuid-Afrika. Bedankt voor de gulle steun! Bekijk hier alle foto's
Een raad van advies werkt alleen optimaal wanneer hij goed is georganiseerd en gedragen wordt door alle betrokkenen. Omdat dit orgaan een belangrijke rol speelt in de professionalisering en strategische groei van een onderneming, loont het om stil te staan bij een aantal aandachtspunten die de werking aanzienlijk versterken.
Naarmate een onderneming groeit, verandert ook de behoefte aan ondersteuning, sturing en professionele governance. Twee veelgebruikte instrumenten zijn de raad van advies en de raad van bestuur.
We zoomen in op een cruciaal fundament van goed bestuur: namelijk de missie, visie, waarden en de bijhorende strategie van de onderneming. Deze vier elementen vormen samen het kompas van elke onderneming.
Deugdelijk bestuur is geen doel op zich, maar een middel om de strategie van de onderneming te realiseren en duurzaam waarde te creëren. Het waarborgt leiderschap, integriteit en transparantie in het besluitvormingsproces en moet stevig verankerd zijn in de waarden van de organisatie.
In een snel veranderende economie wordt het steeds belangrijker dat ondernemingen niet alleen prestaties leveren, maar dit ook op een transparante en verantwoorde manier doen. Goed bestuur, of corporate governance, vormt daarbij de basis.
Voka-KvK Vlaams-Brabant reageert afwijzend op het voornemen van de federale regering om de arbeidstijd verplicht precies te registreren. Deze verplichting zou een onbegrijpelijke bijkomende administratieve last opleggen aan elke werkgever.
De nood voor een actieve raad van bestuur zal doorgaans ontstaan wanneer de onderneming is gegroeid naar honderd medewerkers.
De nood voor een actieve raad van bestuur zal doorgaans ontstaan wanneer de onderneming is gegroeid naar honderd medewerkers.
Je hebt een raad van bestuur, maar wie zetelt hier nu in?
De raad van bestuur is het wettelijk vastgelegd bestuursorgaan van een vennootschap, met zeer ruime bevoegdheden.
Een goed bestuur moet aan meer dan één principe voldoen.
Werken met externe adviseurs of bestuurders? Dat is meer dan een goed idee.
We lichten enkele bouwstenen toe die deel uitmaken van goed bestuur.
Maak een profiel aan voor:
Ben je Voka-lid? Dan krijg je ook: