
Group Daenens versterkt zich met comma
Bedrijvengroep Group Daenens, onder leiding van ondernemer Nico Daenens, haalt met comma brand strategists een sterke strategische partner in huis.
Bedrijvengroep Group Daenens, onder leiding van ondernemer Nico Daenens, haalt met comma brand strategists een sterke strategische partner in huis.
Quatre Mains: het is een naam die misschien niet meteen een belletje doet rinkelen. Toch behoort de bekroonde design studio tot de internationale top als het gaat over het design van brands en packaging, vertelt creative farmer Patrick De Grande.
Sales-, marketing- en communicatiebureaus KIXX uit Brugge en Like a Virgin uit Kortrijk vormen sinds 1 november één groep. De bureaus kiezen voor een geïntegreerde toekomst om klanten nog beter te kunnen bedienen.
Lokale verankering: het is één van de kernbegrippen bij Zidis. Het audiovisueel productiehuis telt 3 vestigingen om de vele klanten dicht bij huis te kunnen ontvangen. Eén van die locaties ligt pal op de grens tussen West- en Oost-Vlaanderen.
Voor talrijke bedrijven is het essentieel dat ze op een juiste manier met beleidsmakers communiceren en informatie uitwisselen om een impact te hebben op het politieke, economische en sociale landschap. Daarom vertrouwen ze die erg specifieke taak steeds meer toe aan een Public Affairs manager.
“Strategische partner voor design, innovatie én marketing zijn”Wat als je bij één partner terecht kan voor de engineering, de ontwikkeling, de productie én de commercialisering van je nieuw product? Het is een concept waar het vernieuwde management van Pilipili sterk in gelooft.
Diepgaande marketing als sleutel voor ambitie Zeg niet zomaar ‘gordijn’ tegen een creatie van Inside Blinds. Het familiebedrijf van Dominique Lampe focust zich sinds jaar en dag op creaties die voor een ander geluid in de markt zorgen.
“We trekken er andere types klanten aan” Marketingbureau BOA in Lauwe telt sinds kort een tweede vestiging in Gent. BOA is het belangrijkste project van zaakvoerder Patrick Hanssens, maar lang niet het enige. Hij startte recent ook met Gen.X, een vinylwinkel waar je ook iets kan drinken.
“Onze wijnen worden genoemd naar vroegere kloosterlingen” Van het nut van sales en marketing hoef je zaakvoerder Dirk Syx van wijndomein Den Nachtegael in Zonnebeke niet meer te overtuigen. Integendeel. “Dat een goed product zichzelf verkoopt, dat klopt absoluut niet.
“Een goede marketeer kan zich overal in inleven”Het Kortrijkse marketingbureau Studio Copain nam een vliegende start. In het eerste jaar nam oprichter Floris Benoit al meteen 2 mensen in dienst, 3 jaar later staat de teller op 14 medewerkers.
“In een ideale wereld hebben we een hub in elke provincie”Al van kindsbeen af was het duidelijk dat Maxime Liefooghe in de wereld van de verkoop terecht zou komen. Met zijn bedrijf Be a Pro uit Mesen specialiseert hij zich in de organisatie van sales- en leiderschapstrainingen.
“Concept over integrale Belgische markt uitdragen”Hele specifieke kennis of ervaring voor een sales- of marketingproject nodig hebben, maar intern niet over de competenties beschikken om dat met eigen mensen te behartigen: het is een obstakel waar heel wat kmo’s op botsen.
“Het menselijke aspect blijft even belangrijk”Het Brugse full service marketing- en communicatie-agency D’M&S bestaat dit jaar 40 jaar, en zag in die tijd veel hypes en trends opkomen en verdwijnen. Maar wat is belangrijk in de nabije toekomst?
Vraag van de weekWat zijn third-party cookies en waarom verdwijnen ze?
Iedereen kent de klassiekers van Jules Destrooper, maar niet iedereen weet dat het bedrijf ook volop inzet op vernieuwing.
Vraag van de weekMoet ik als kmo rapporteren over duurzaamheid?
Jezelf onderscheiden: het stond altijd met stip op het prioriteitenlijstje van WELL Communications genoteerd. Dat die filosofie werkt, bewijst het team rond Nic Vermaut en Vanessa Ronquetti intussen al 25 jaar.
“We hebben dezelfde kernwaarden als Team Belgium”Als partner van het BOIC werkt buurtontwikkelaar Matexi onrechtstreeks mee aan de topprestaties van het Belgisch Olympisch Team. “Het is onze manier om onze kernwaarden binnen en buiten het bedrijf uit te dragen”, zegt Katrien Hebb.
“Gedroomde manier om mensen samen te brengen”Als één of meer Belgische atleten en/of ploegen er tijdens de Olympische Spelen in Parijs in slagen een medaille of olympisch diploma te veroveren, zal daar op verschillende locaties meer dan één biertje van Brouwerij De Brabandere voor vloeien.
Full service event & marketing agency The Media House blijft Brugge trouw en vond in Sint-Andries een nieuwe uitvalsbasis. Het bedrijf kende de laatste jaren een sterke groei en is sinds dit jaar ook één van de 4 ‘preferred’ eventpartners van de Vlaamse overheid.
“Eerst de doelstellingen, dan de oplossingen” Full-service marketing- en communicatiebureau Branderij in Kuurne helpt ondernemers met het volledige communicatieverhaal.
Vraag van de weekWat is sales enablement en hoe kan ik het implementeren?
“Historische salesdata toekomstgericht gebruiken”Een klantenorder voorspellen, nog voor het is geplaatst? Vertegenwoordigers met veel inzicht en een beperkte klantenkring kunnen dat soms wel.
“Strategisch denken blijft grootste sleutel tot succes”Burger King, Recupel, Unilin, Locinox, Brooklyn: het is maar een kleine bloemlezing uit de klantenportfolio van AB.
Maak een profiel aan voor:
Ben je Voka-lid? Dan krijg je ook: