Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Branderij pakt uit met nieuwe branding

Branderij pakt uit met nieuwe branding

  • 09/02/2024

“Eerst de doelstellingen, dan de oplossingen” 

Full-service marketing- en communicatiebureau Branderij in Kuurne helpt ondernemers met het volledige communicatieverhaal. Dat wat het team dagelijks doet voor andere bedrijven, heeft het nu voor zichzelf gedaan: de branding werd onder de loep genomen. Daarnaast kregen ook de bedrijfsgebouwen recent een make-over. “Met onze nieuwe branding willen we duidelijk onze strategie aangeven”, zegt zaakvoerder Aris Demuynck.

Branderij pakt uit met nieuwe branding Aris Demuynck

De familie van jonge ondernemer Aris Demuynck nam in 2021 het bestaande communicatiekantoor Black and White Company in Kuurne over. “Tijdens mijn opleiding bedrijfspsychologie was ik al gebeten door consumentenonderzoeken en bedrijfsstrategieën”, zegt Demuynck. “De interesse om totaalconcepten uit te bouwen rond bedrijven en hun marketing te verzorgen is er altijd al geweest. De overname van Black and White Company maakte dat mogelijk.” 

Het bleek al snel dat Aris Demuynck een ruimer verhaal in gedachten had dan wat Black and White Company tot daarvoor altijd al had gedaan. “In plaats van een one size fits all-formule waarbij telkens een volledig concept werd uitgewerkt rond het bedrijf, ongeacht de specifieke nood van de klant, werken we nu met verschillende trajecten die aansluiten bij de situatie van de klant. Het conceptuele verhaal blijft belangrijk aangezien alles moet passen binnen de branding, maar we bekijken altijd hoe omvangrijk de vraag is.” 

Goed omlijnd verhaal

“Als een bedrijf ons bijvoorbeeld contacteert met de vraag een website voor hen te maken, dan doen we dat. Maar niet zonder ons eerst af te vragen wat de doelstelling is die de ondernemer wil bereiken. Vaak merken we dat ondernemers met een operationele vraag komen zoals het bouwen van een website, maar ze hebben eigenlijk meer nood aan een goed omlijnd verhaal dat duidelijk tot bij de doelgroep gebracht wordt. Bij Branderij omlijnen we dus eerst duidelijk de doelstellingen om vervolgens met oplossingen te komen. Om dat verschil en die bewuste strategie in de verf te zetten, hebben we ook voor onszelf voor een rebranding gekozen.” 

Branderij is er vooral voor kleine tot middelgrote ondernemingen: kmo’s, organisaties in de publieke sector en startende ondernemers met ambitie. “We leggen de focus op strategie, het ontwikkelen van sterke merken en het aanbieden van totaalpakketten aan ondernemers die zelf geen marketingspecialisten in huis hebben en die daarvoor een beroep willen doen op externe expertise. Branderij heeft alle nodige kennis in huis. We tellen 4 designers, elk met hun eigen specialisatie: branding, drukwerk, webdesign, en video- en fotografie. Daarnaast hebben we ook nog een copywriter en een digitale marketeer in huis. Wat we niet zelf kunnen, besteden we uit aan deskundige partnerbedrijven.” (JM - Foto Kurt) 

www.branderij.eu

Vernieuwde ruimtes 

Tegelijk met de nieuwe branding werden intussen ook de volledig gerenoveerde kantoren officieel voorgesteld. “Naast aangename werkruimtes voor onze medewerkers, zijn ook verschillende vergaderzalen voorzien. Vooraan het gebouw is er een ruime bar, die niet alleen bijdraagt tot een aangename werksfeer tussen collega’s, maar waar we ook onze klanten en ondernemers kunnen ontvangen. Onze professionele fotostudio zal ook gehuurd kunnen worden door externe fotografen.”

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie