Krijg inzicht in jouw persoonlijke saleskwaliteiten en valkuilen
Het idee dat je over een bepaalde persoonlijkheid moet beschikken om te kunnen verkopen, is achterhaald. Goede duurzame "sales" gaat over het opbouwen van relaties met klanten vanuit je eigen unieke persoonlijkheid. De nadruk ligt op het winnen van het vertrouwen van de klant waarmee je een basis legt voor toekomstige projecten.
Inhoud
Tijdens deze opleiding leer je a.d.h.v. je eigen profiel je eigen prestaties te evalueren en te verbeteren en hoe je jouw aanpak op respectvolle wijze kan aanpassen naar je klant. Je krijgt zicht op je persoonlijke saleskwaliteiten en valkuilen tijdens de 6 verschillende sales-stadia:
- Markt onderzoeken en leren kennen
- Klanten benaderen en interesseren
- Behoeften doorgronden
- Oplossingen aandragen
- Klant over de streep trekken
- Klant bedienen en account ontwikkelen
Deze zes verkoopstadia zijn nauw verbonden met succesvolle verkooptrajecten en -relaties. Iedereen benadert en beheerst dit soort processen op zijn eigen wijze. Met deze profielschets kun je je stijl vanuit een ander perspectief bekijken.
Wat win je erbij?
Je eigen persoonlijk ontwikkelplan. Zo kan je tevens 1 van de 5 sales classes selecteren om je zelf te verbeteren.
Doelgroep
Iedereen die van dichtbij of verder af met sales bezig is en bij voorkeur face-to-face contact heeft met de klant.
Er is geen specifieke voorkennis of saleservaring vereist om deel te kunnen nemen aan deze opleiding.
Jouw expert
Bram Janssens - Management Spark
Na 15 jaar saleservaring in uiteenlopende sectoren, is Bram in 2016 zelfstandig partner, coach en trainer bij Management Spark. Zijn specialisatie is team- en salesmanagement.

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.