Ben jij een ambitieuze young professional of toekomstige leider met de droom om verder door te groeien? Wil je de essentiële kennis en vaardigheden verwerven die nodig zijn in deze moderne zakenwereld? Dan is dit traject de springplank naar jouw toekomstige succes!
What's in it for me?
- Unieke kansen om jezelf voor te bereiden op een leidinggevende rol, ongeacht je academische achtergrond.
- Een stevige basis in het management van een onderneming inclusief strategie, financiën, operationeel beheer, leiderschap en sales.
- Een praktijkgerichte benadering: we brengen theorie tot leven met hands-on oefeningen en echte casestudy's.
- Inzichten in je eigen leiderschapsstijl en persoonlijke groei: ontdek je sterke punten en optimaliseer jezelf.
Ontdek de inhoud van het traject
Strategie dient eenvoudig te zijn en rekening te houden met de echte cultuur van je bedrijf.
Inhoud
- Ontdek je rol binnen het grotere geheel van je organisatie.
- Vertaal missie en visie naar strategisch handelen.
- Werk met methodieken als het Business Model Canvas om inzicht te krijgen in waardecreatie.
- Reflecteer over je persoonlijke functioneren en het type leider dat jij wil worden.
Deze sessie geeft je een andere blik op strategie met een hands-on aanpak en met oog voor de menselijke factor.
In deze sessie ontdek je jouw leiderschapsvoorkeuren en talenten, en ontwikkel je de nodige vaardigheden om je mensen aan te sturen op weg naar goede prestaties!
Inhoud
- Wat is leiderschap
- Persoonlijk leiderschap als basis voor hiërarchische leiderschap
- Leiderschapsstijlen, voorkeuren en talenten
- Leiden naar goede prestaties, gezonde evenwichten en ontwikkeling van potentieel
- De kunst van het delegeren: controleren vs. loslaten
- Impactvol communiceren
- Je persoonlijk actieplan als (toekomstige) leider
Het is essentieel om te begrijpen wat de cijfers in je boekhouding betekenen en hoe je er strategisch mee aan de slag kan gaan.
Inhoud
- Duidelijk inzicht in de cijfers van de eigen boekhouding of in een voorbeeld
- Strategische interpretatie van deze cijfers
- Impact van productgroepen en klantengroepen
- Het hoe en waarom van een financieel plan
- Waarom cash cruciaal is en waarom cash geen winst is, en omgekeerd
In deze sessie staat het belang van structuur en organisatie voor bedrijfsmanagement en alle medewerkers centraal. Door de focus te leggen op het verbeteren van de interne structuur en organisatie, streven we naar een efficiëntere en effectievere werking.
Inhoud
- Wat betekent performantie in jouw organisatie?
- Slim werken: processen verbeteren, resultaten boeken.
- Basisprincipes van lean, structuur, HR en teamdynamiek.
- Koppel je persoonlijke rol aan teamresultaat.
De markt en de mindset van klanten is veranderd. Dat vraagt om een vernieuwde en toekomstgerichte salesaanpak. Vanuit een slimme segmentatie van het klantenbestand en het in kaart brengen van de verschillende touchpoints zoomen we verder in op belangrijke commerciële skills voor jezelf of voor collega’s in jouw bedrijf.
Inhoud
- Hoe de klantenpiramide je een strategie doet kiezen
- Wat mag je verwachten van je marketing- en sales afdeling?
- Via welke kalen bereik jij je klant? En hoe zijn ze met elkaar verbonden?
- Welke commerciële vaardigheden helpen je naar de sales top?
- Hoe creëer je impact en waarde voor jouw bedrijf?
- Hoe challenge jij je klant?
- Jouw verkoopgesprek, een losse babbel of slimme houvast?
- Jouw elevator pitch?
Doelgroep
- Young professionals met 1-5 jaar werkervaring die hun strategisch, financieel en communicatief inzicht willen versterken.
- Next-gen opvolgers binnen familiebedrijven die zich voorbereiden op toekomstige leiderschapsrollen.
- Startende teamleiders en projectverantwoordelijken die hun managementvaardigheden willen aanscherpen.
Schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de 5 sessies:
- Business essentials: Denk als een strateeg
- Vrijdag 26 september (Mechelen)
- Business essentials: Leid van binnenuit
- Vrijdag 10 oktober (Mechelen)
- Business essentials: Stuur met inzicht
- Donderdag 23 oktober (Geel)
- Business essentials: Maak het waar
- Vrijdag 21 november (Geel)
- Business essentials: Verkoop je verhaal
- Vrijdag 12 december (Mechelen)
Telkens van 9.00u tot 17.00u
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.