LAB: Het marketingplan als strategisch plan

25/01/2018

Wil u als marketeer uw impact op de bedrijfsresultaten vergroten, nauwer kunnen samenwerken met de CEO en het salesteam de waarde van uw inspanningen tonen? Door strategisch te communiceren met alle betrokkenen tilt u uzelf én uw marketingplan naar een hoger niveau!

Doel: Een krachtig en strategisch marketingplan

Het is niet altijd eenvoudig om als marketeer de directie en de verkopers te overtuigen van de uitgestippelde marketingstrategie. Deze opleiding helpt u om uw plannen overzichtelijk en krachtig voor te stellen en om daarbij de bedrijfsdoelstellingen en de kosten-baten analyse niet uit het oog te verliezen.

Methode: Leren, delen, doen 

Gedurende vijf sessies werkt u een eigen strategisch marketingplan uit en krijgt u concrete feedback van een expert en van de andere deelnemers, binnen een vertrouwelijke omgeving. Aan de hand van de ‘GAME-UP’-methode worden de verschillende leerpunten stapsgewijs en helder aangebracht.

Resultaat

Aan het einde van het traject kan u aan de slag met een 90-dagen actieplan om de kennis op maat van uw onderneming in de praktijk om te zetten. Uiteindelijk krijgt u zo:

  • een grotere impact op de organisatie;
  • meer middelen van het management;
  • een sterkere, complementaire band met het salesteam.

Doelgroep

Marketingmanagers, productmarketeers, productmanagers en marketingspecialisten die willen (door)groeien naar een rol met meer impact op de bedrijfsresultaten.

Programma

  • Sessie 1: Donderdag 25/01/2018 van 8.45  tot 12.15 uur: 
    Een duidelijk waardevoorstel en klantensegmentatie
  • Sessie 2: Donderdag 1/02/2018 van 8.45  tot 12.15 uur: 
    GAME (Goal, Audience, Mindset, Event) - Vertalen van bedrijfs- naar marketingdoelstellingen en koppelen aan de leefwereld van uw klanten. 
  • Sessie 3: Donderdag 8/01/2018 van 8.45  tot 12.15 uur: 
    UP (Unique content, Platforms) - Met de resultaten van de ‘GAME' - analyse bepalen welke boodschap u via welke kanalen brengt.
  • Sessie 4: Donderdag 22/02/2018 van 8.45  tot 12.15 uur:
    GAME-UP vertalen naar het strategische marketingplan
  • Sessie 5: Datum wordt in overleg vastgelegd
    Terugkomsessie: De gemaakte plannen voorstellen en aanvullen met inzichten van de andere deelnemers.

Spreker

Romeo Baertsoen heeft 20 jaar ervaring binnen het zakenwezen, waarvan meer dan 10 jaar in internationale directieteams. Hij ontwikkelde het ‘GAME-UP’ - framework om acties te aligneren met de bedrijfsdoelstellingen en om gestructureerd te communiceren met het directieteam.