De wereld is veranderd, de klant is veranderd, de manier waarop we aankopen is veranderd en toch zijn veel sales organisaties blijven hangen in hun oude manier van werken. Ook LinkedIn is uitgegroeid tot een volwaardige sales tool waar je niet meer rond kan, én bovendien een volwaardig onderdeel van een hybride sales aanpak.
Tijdens dit boeiende groeitraject nemen we je mee in de wondere wereld van Social Selling. Je leert niet alleen werken met LinkedIn, je leert ook hoe je het platform strategisch kan inzetten om leads te genereren en klantencontacten te onderhouden. Besef je dat je voortaan uit een ander vaatje moet tappen en dat je salesorganisatie of -aanpak een transformatie kan gebruiken? Dan is dit een traject dat je niet mag missen! We garanderen jou een return op je investering.
Programma
Het programma omvat de volgende 5 fysieke sessies van telkens een halve dag:
Sessie 1: Inleiding en personal branding
- Onze hybride sales realiteit. Wat is Social Selling?
- Facts & Figures over LinkedIn
- Waarom moet je als salesorganisatie inzetten op LinkedIn?
- Hoe maak je van jouw LinkedIn-profiel een aantrekkelijke vitrine?
Sessie 2: Online netwerken
- Hoe moet ik online een kwalitatief netwerk uitbouwen?
- Maak van de LinkedIn zoekmotor je bondgenoot
- Breng je doelgroep in kaart & tijdsefficiënt netwerken
Sessie 3: Content marketing
- Content Marketing via LinkedIn
- De anatomie van een krachtige LinkedIn-post
- Wanneer moet je posten?
- De geheimen van het LinkedIn-algoritme
- Bouw een content productiemachine
Sessie 4: Prospecteren via LinkedIn
- Hybrid sales & Deep Sales: feiten en cijfers
- 5 stappen aanpak op LinkedIn
- Inleiding tot Sales Navigator
Sessie 5: Social Selling plan schrijven
- Het bouwen van een efficiënte sales machine
- De inhoud van een Social Selling Roadmap
- Workshop en Q&A
Voor wie?
- Ondernemers, bedrijfsleiders en freelancers
- Professionals die leads willen genereren en nieuwe klanten willen aantrekken
- Commerciële medewerkers en management
- Marketing- en communicatiemedewerkers en verantwoordelijken
Spreker
Tom Baeten - Winger Academy
Tom is reeds 25 jaar actief in b2b sales & marketing en sinds het prille begin actief gebruiker van het LinkedIn-platform. Sinds jaren is dit platform uitgegroeid tot één van zijn belangrijkste werktools. Als autodidact leert hij je op een zeer praktische manier de tips & tricks om van dit platform ook voor jou een bondgenoot te maken die je helpt bij de ontwikkeling van je business.
Kmo-portefeuille
Voor deze opleiding kan je gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
- Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126.
- Type dienstverlening: Opleiding
- Startdatum opleiding: 21/10/2024
- Einddatum opleiding: 16/12/2024
- Projectbedrag: € 1.300 voor leden, € 1.950 voor niet-leden
- Aantal opleidingsuren: 17,5 uur
- Thema: Digitalisering