Skip to main content
De managementvennootschap
  • Online

De managementvennootschap

Blijft de managementvennootschap in trek?

Blijft de managementvennootschap in trek, na het nieuwe vennootschapsrecht, de vele ’aanslagen‘ vanuit fiscale en sociaalrechtelijke hoek en het zomerakkoord?  

Veel ondernemers zitten met volgende vragen:

  • Welke rechtsvorm is het meest aangewezen voor de oprichting van een managementvennootschap?
  • Wanneer is het voordelig om een managementvennootschap op te richten en wat is de impact van het recent afgesloten zomerakkoord ?
  • Kan ik een aanvullend pensioen opbouwen via mijn vennootschap en waarmee moet ik rekening houden?
  • Wat is de impact van de nieuwe regelgeving inzake de schijnzelfstandigheid? 
  • Welke impact heeft de nieuwe vennootschapswetgeving op de bestaande managementvennootschappen?
  • Is het nog mogelijk en opportuun om onroerend goed in de managementvennootschap te verwerven?
  • Hoe kan ik zo optimaal mogelijk geld uit de vennootschap halen?


Dit seminarie biedt een verhelderend antwoord op deze en andere vragen. Hierbij worden de belangrijkste principes en spelregels toegelicht. Waar nodig, leggen de sprekers telkens de link naar de antimisbruikbepaling en haar effect op het gebruik van de managementvennootschap.

Er wordt ook stilgestaan bij de mogelijkheden om de in de managementvennootschap verworven of opgespaarde middelen op een fiscaalvriendelijke manier terug uit de vennootschap te halen.

DOELGROEP

Dit seminarie richt zich tot bedrijfsleiders, bestuurders, zaakvoerders en ieder die een managementvennootschap heeft of overweegt die op te richten.

SPREKERS

Jolien Costermans en Nicolas Roels, Deloitte

Contactpersoon

Laura Govaerts

Junior Coördinator Plato en Opleidingen

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 150 euro (excl. 21 % btw)
Als niet-lid betaalt u 210 euro (excl. 21 % btw).

Voorwaarden

Uw inschrijving is definitief wanneer u deze bevestigingsmail heeft ontvangen. Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 4 maart 2021. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Gelieve uw aanvraag bij kmo-portefeuille in te dienen uiterlijk 14 kalenderdagen na de start van de opleiding.

Recupereer een deel van uw opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be.
Indien u beroep doet op de kmo-portefeuille, dient u nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille:
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: 11 maart 2021
Projectbedrag: €150 voor leden, €210 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 3

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Welt white paper
Gosselin
CapitalAtWork
Deloitte
De Ridder
facilicom
Logo Mensura
Proximus
Recrewtment
SD  Worx
Tormans