Skip to main content
Voka Opleiding

Een communicatiestrategie in minder dan een dag

Strategie

Ken je de reis die je klanten maken? Maak je efficiënt gebruik van alle contactmomenten? Zijn de marketing-inspanningen optimaal verdeeld? Uiteraard heb je een visie en een eigen identiteit voor ogen. Maar misschien zijn dit vragen waar je het antwoord niet op hebt. Dan is deze opleiding een must. Want een visie leidt nergens toe zonder praktisch communicatieplan.

In deze workshop ontwikkel je aan de hand van concrete tools een communicatiestrategie voor jouw bedrijf.

  •  We identificeren eerst de basiselementen: profilering, unique selling points, emotional selling points, …  

  • Vervolgens nemen we de klantenreis onder de loep. Met de customer journey map leggen we alle contactmomenten bloot en bekijken we waar we de beleving kunnen optimaliseren tot een WOW-beleving.

  • Tot slot bekijken we welke KPI’s je moet meten, hoe je dat doet en hoe je dan vervolgens je marketing efforts kan optimaliseren.

Programma
  • de basiselementen van je merkstrategie
  • customer journey map
  • communicatieplan delen
  • kpi’s & meten

In deze workshop ga je concreet aan de slag met jouw communicatiestrategie, met de hulp van inspirerende professionals en verrijkende inzichten van andere ondernemers

We leren je heel wat tools die je elk jaar opnieuw kan gebruiken voor het uitwerken van je communicatiestrategie

De lesgevers staan met beide voeten in de praktijk, waardoor er veel praktische voorbeelden gebruikt worden om de modellen te duiden
 

Na deze les…
-    Kan je een communicatiestrategie uitbouwen die werkt
-    Heb je een zicht op de customer journey van jouw (potentiële) klanten
-    Kan je jouw communicatie-inspanningen meten en verbeteren
 

Doelgroep

Marketing managers / medewerkers communicatie / zaakvoerders die een communicatieplan opstellen voor hun organisatie of bedrijf

 

Geen voorkennis vereist
 

Docent

Aline Ghys, Idearté

Communicatiestrateeg / zaakvoerder
 

Na haar opleiding communicatiewetenschappen / marketing, genoot ze een opleiding business management. Haar liefde voor communicatie versmelt ze met haar focus op cijfers en resultaten tot een strategische all-in pakket. Ondertussen is ze reeds 6 jaar mede-zaakvoerder van Idearté waar ze tal van bedrijven en organisaties helpt groeien. Haar missie? De leef- en werkwereld mooier maken met creatieve en strategische communicatie. Want inhoud + emotie = magie. 

vroegboekkorting

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 3 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg

Contactpersoon

Hannah Baveco

Coördinator KamerAcademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 270,00 excl. btw

Niet-leden:
€410,00 excl. btw

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?