Vergunning Brussels Airport: Strenge voorwaarden mogen geen eindpunt zijn voor verdere groei
Voka vzw en Voka - KvK Vlaams-Brabant reageren op de toekenning van de nieuwe omgevingsvergunning aan Brussels Airport.
Voka vzw en Voka - KvK Vlaams-Brabant reageren op de toekenning van de nieuwe omgevingsvergunning aan Brussels Airport.
Een van de belangrijkste toegangspoorten van ons land dichtduwen is uiterst onverstandig en zal gepaard gaan met het verlies van jobs, bedrijven en connectiviteit. De oproep van de bedrijfswereld is helder: hervergun de nationale luchthaven en bied Brussels Airport alle kansen op verdere economische ontwikkeling.
Voka Oost-Vlaanderen reikt met haar memorandum de hand naar onze politici en staat klaar om vol energie in te zetten op de gouden kansen die voor het grijpen liggen. Maar dan moeten we ook durven inzetten op de troeven van onze regio: scale-ups, technologie en duurzaamheid, we moeten duidelijke keuzes maken. Onze boodschap is glashelder: NU! ondernemen voor morgen.
Tech-ondernemers Joris Van Der Gucht (39) en Tim Vandecasteele (38) namen - de titel ‘Voka Legende” in ontvangst tijdens het 24-karaatseindejaarsfeest van Voka Oost-Vlaanderen in het Gentse UFO. De Voka Legende is een erkenning voor de twee ondernemers die niet alleen uitblinken in hun vak, maar ook de Gentse techscène op de wereldkaart zetten met hun opvallende prestaties.
NMBS voerde gisteren de eerste fase door van het nieuwe vervoersplan voor de periode december 2023 tot december 2026. De vervoersmaatschappij rolt het plan in vier opeenvolgende fasen uit: december 2023, december 2024, juni 2025 en december 2025.
Dubbelinterview met Arnaud Feist en Kris ClaesAl sinds 2010 is Arnaud Feist CEO van Brussels Airport Company (BAC). De metamorfose die de luchthaven in die tijd gemaakt heeft, valt niet te overschatten. Als tweede economische groeimotor van België is BAC een zwaargewicht in onze economie.
Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen roept de Vlaamse regering op om een coherente en ambitieuze Vlaamse luchtvaartstrategie uit te tekenen. Het Waals gewest heeft wel al jaren een duidelijke strategie voor de luchthavens van Charleroi en Luik die haar vruchten afwerpt.
Brussels Airport is de tweede belangrijkste motor van onze economie: een volledige overheveling van het regelgevend kader rond luchtvaart van het federale naar het gewestelijke niveau is nodig.
Voka, het Vlaams netwerk van ondernemingen, roept de Vlaamse regering op om een coherente en ambitieuze Vlaamse luchtvaartstrategie uit te tekenen.
50 jaar samenwerking met Amerikaanse lucht- en ruimtevaartindustrie Elke 2 seconden stijgt ergens ter wereld een vliegtuig op met onderdelen van BMT Aerospace in Oostkamp. Ook in de gloednieuwe Amerikaanse F-35 gevechtsvliegtuigen die België heeft besteld, heeft BMT Aerospace een flink aandeel.
2022 was een turbulent jaar met heel wat uitdagingen en onverwachte wendingen. Wie herinnert het zich dat we begin 2022 nog altijd met coronarestricties geconfronteerd werden? Daarna kwam de oorlog in Oekraïne die uitmondde in exploderende energiekosten en inflatie.
De lifetime achievement award die Voka Oost-Vlaanderen jaarlijks uitreikt gaat deze keer naar Claire Tillekaerts. De Voka Legende is dan een jaarlijkse erkenning voor sterk leiderschap.
De Vlaamse techscene gaat door woelig weer. Ondernemers zijn op zoek naar iemand die de handschoen opneemt op het politiek toneel.
Regionale luchthavens zijn niet alleen een troef voor passagiers, ze zorgen ook voor economische ontwikkeling en tewerkstelling. Zeker nu andere luchthavens kampen met personeels- en/of capaciteitstekort, kunnen de regionale luchthavens een belangrijke rol spelen.
“85% van de vragen komt van ondernemers”FLYINGGROUP voert jaarlijks zo’n 6.000 privé-, charter- en zakenvluchten uit en ondersteunt daarmee de internationale mobiliteit van ondernemers.
Het North Sea Aviation Center en Luchthaven Oostende- Brugge zijn gestart met de bouw van 12 nieuwe vliegtuigloodsen voor general aviation langs de Nieuwpoortsesteenweg. “Dit is een belangrijke mijlpaal voor de luchthaven en de regio”, klinkt het bij NSAC en de luchthaven.
Het groene paradepaardje van de luchtvaarsector. Dat is het doel van Brussels Airport tegen 2026. Samen met 21 andere partners in het Stargate-consortium krijgt Brussels Airport Company (BAC) 24,8 miljoen euro van de Europese Commissie om de groene transitie waar te maken. Christel Vandenhouten, hoofd duurzame ontwikkeling van BAC, legt uit hoe het project vliegen properder zal maken.
Voka - Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen mag zich de komende vijf jaar officieel dienstverlener noemen van de kmo-portefeuille. Het Vlaams Gewest beslist over die goedkeuring. “Het gevolg is dat een bedrijf dat een betalende opleiding volgt bij ons, hiervoor subsidies kan krijgen.
Maak een profiel aan voor:
Ben je Voka-lid? Dan krijg je ook: