Wil je dat jouw bedrijf succesvol uitbreidt naar het buitenland, maar zoek je ondersteuning bij je marktonderzoek? In deze interactieve workshop bieden we je niet alleen de theorie, maar vooral de hands-on tools en kennis om zelf aan de slag te gaan.
Je gaat in workshopvorm aan de slag met je eigen marktonderzoek, specifiek gericht op de buitenlandse markten die interessant lijken voor jouw bedrijf. Tijdens de sessies krijg je de kans om je eigen gegevens te verzamelen, concurrenten te analyseren en een strategie te ontwikkelen die jouw product of dienst optimaal positioneert in de gekozen markt. Zo krijg je niet alleen inzicht in het marktonderzoekproces, maar werk je ook meteen aan de voorbereidingen voor jouw internationale expansie.
Na afloop van deze workshop zal jij...
- ...een duidelijk begrip hebben van hoe je marktonderzoek moet aanpakken voor buitenlandse markten.
- ...een concrete markstrategie kunnen ontwikkelen, inclusief aanbevelingen voor marktbewerking, positionering en markttoetreding.
- ...jezelf voorbereiden om de eerste stappen te zetten richting internationale expansie met een praktisch actieplan.
