Skip to main content

Digital Leaders

Welk leiderschap is nodig om je bedrijf doorheen de digitale revolutie te loodsen? Digital Leaders geeft CEO’s en managers van de maakindustrie kaders, inspiratie van koplopers en begeleiding op maat van top-coaches. In dit uniek leiderschapsprogramma ontwikkel je een vernieuwde visie en een strategisch veranderingsstrategie voor je onderneming.

DL banner


De digitale revolutie vindt plaats aan een hoog tempo en verandert onvermijdelijk de verwachtingen van je klanten. Welke bedrijfsprocessen moet je aanpakken om hierop in te spelen en competitief te blijven? Welk leiderschap is hiervoor nodig en hoe ga je om met weerstand binnen de organisatie?

Digital Leaders leert jou hoe je vernieuwing en veerkracht in je bedrijfsmodel inpast om in te spelen op de opportuniteiten van de digitale wereld. De no-nonsense aanpak, de gestructureerde opbouw en de professionele begeleiding geven je vernieuwende inzichten en een klare kijk op je veranderingsstrategie.

Laat je begeleiden door onze topcoaches:

coaches

Waarom is Digital Leaders meer dan ooit relevant? 

Jo Caudron (Scopernia): “De coronacrisis bracht de digitale transformatie in een stroomversnelling, maar behalve de technologie moet je ook een
duidelijke visie en strategie ontwikkelen én implementeren.”

Dado Van Peteghem (Scopernia): “De digitale maturiteit van je onderneming speelt geen rol. Elke onderneming moet op de kar springen en doet dat vanuit zijn specifieke voorkennis en ervaring.”

Omar Mohout (Sirris): “De rol van technologie is ontzettend belangrijk binnen maakbedrijven. De digitale transformatie raakt rechtstreeks aan je performantie en versterkt je concurrentiepositie.”

Wat maakt Digital Leaders uniek? 

  • Topcoaching van digitale experts Jo Caudron, Dado Van Peteghem en Omar Mohout
     
  • Een specifieke focus op de maakindustrie
     
  • Interactiviteit en herkenbaarheid dankzij cases van toonaangevende bedrijven
     
  • Je ontwikkelt een concrete veranderingsstrategie binnen een vernieuwde visie

 

Doelgroep

CEO of C-level van kmo's en grote ondernemingen uit de maakindustrie die klaar zijn voor een nieuwe digitale veranderingsstrategie. In dit programma werken we met een duo-inschrijving waarbij de 2 keypersonen die nodig zijn voor digitale transformatie samenwerken. Dikwijls is dit de CEO en rechter- of linkerhand (CTO, CIO, CHRO,...). Dit zal case by case besproken worden in het intake gesprek

Programma

In drie modules van telkens twee dagen formuleer je een vernieuwde visie voor je onderneming en ontwikkel je aan een nieuwe veranderingsstrategie. In iedere module krijg je begeleiding van een coach en leer je bij van praktijkgetuigenissen en boeiende keynotes van gerenommeerde thought leaders. In de vierde module komen we één dag samen en bespreken we hoe je je nieuwe veranderingsstrategie kan uitrollen.

Module 1: Digital leadership

Coach: Jo Caudron

Output: A New Digital Vision

Keynotes

Getuigenis: 

Insights

Digitale cultuur

  • Digital scan & kennismaking
  • Wat is "the digital age"?
  • Digitale mindset
     

Digitaal leiderschap

  • Nieuwe leiderschapskwaliteiten
  • Agile organisatie
  • Co-creatie in digitale teams
Module 2: Digital strategy

Coach: Dado Van Peteghem

Output: Digital Business Model 

Keynotes:

Getuigenis:

Insights:

Businessmodellen

  • Traditionele vs digitale modellen
  • Digitale platformen & ecosystemen
  • Concurreren en samenwerken
     

Digitale strategie

  • Hoe transformeren?
  • Werking van een disruptief model
  • Platform strategie
Module 3: Technology transformation

Coach: Omar Mohout

Output: Strategy pitch

Keynotes

Getuigenis:

Insights

Digital operating models

  • Hoe technologie business verandert
  • Digitale economie & industrie 4.0
  • Data gedreven besluitvorming

Finance of digital change

  • De kost van verandering
  • Financiële scenario’s
  • Financieringsmogelijkheden
Module 4: Digital change management

Coach: Jo Caudron

Output: Pitch

Keynotes

Insights

Digital change management

  • Clear change story 
  • Leading change
  • Governance for digital transformation

Graduation

In samenwerking met 

Coaches: Jo Caudron en Dado Van Peteghem (Scopernia) en Omar Mohout (Sirris)

Theoretische omkadering: Solvay Business School

Scopernia

solvay

Contactpersoon

Veroniek Hermans

Senior adviseur innovatie & digitalisering

Wanneer

Prijs

6400 euro p.p. voor leden.
8300 euro p.p. voor niet-leden.
Prijs is inclusief diners, exclusief overnachting.

De plaatsen zijn beperkt. Concurrentiële bedrijven worden niet toegelaten. First come, first served.

KMO portefeuille is van toepassing waardoor je een aanzienlijk deel op de prijs kan besparen. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Erkenningsnummer KMO-portefeuille: DV.O105507. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.
Aantal opleidingsuren: 60 uren

Interesse voor een kort intakegesprek? Neem contact op via veroniek.hermans@voka.be.  

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Bij annulering van je deelname op minder dan 30 dagen voor aanvang van het traject heeft de opleidingsverstrekker Voka - KvK Limburg het recht om 10% van het totaalbedrag van het traject in rekening te brengen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo