Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Dealen met dealers: hoe een internationaal partnernetwerk uitbouwen en (onder)houden
Dealen met dealers: hoe een internationaal partnernetwerk uitbouwen en (onder)houden

Dealen met dealers: hoe een internationaal partnernetwerk uitbouwen en (onder)houden

Een dealernetwerk als (internationale) saleskatalysator

Je wilt je product ongetwijfeld op de meest efficiënte manier vermarkten. En je denkt eraan om te werken met dealers? In deze unieke driedelige opleiding leer je hoe je een succesvol (internationaal) dealernetwerk selecteert, opzet, uitbouwt, aanstuurt en (onder)houdt.

In je (internationale) verkoopstrategie is een dealer een erg belangrijke schakel als de eerste ambassadeur van je product. Net daarom is het van groot belang dat je bij het uittekenen van een dealernetwerk niet alleen de juiste partners weet te kiezen, maar ook weet hoe een dealer denkt en handelt.

Programma

In dit uniek traject krijg je inzichten en handvatten om succesvol te verkopen via een dealernetwerk. Volgende thema’s komen aan bod:

  • Hoe denkt een dealer?
  • Hoe engageer je een dealer?
  • Wat is belangrijk voor een dealer?
  • Hoe behoud je maximale impact op de dealer?
  • Hoe bepaal je het profiel van je dealer?
  • Hoe kan je een (inter)nationaal dealernetwerk opzetten, uitbouwen en houden op lange termijn?
  • Hoe maak je jouw dealers tot ambassadeurs van jouw merk?
  • Wat is de impact van een dealernetwerk op jouw salesorganisatie?
  • Hoe formuleer je doelstellingen (kwalitatief en kwantitatief)?
  • Hoe meet je de performantie van je dealers?
  • Hoe ga je om met prijszetting en marges?
  • Hoe beheers je het prijsbeleid van je dealer in de verschillende markten?
  • Hoe ga je om met dealers die fluctueren in omzet?
  • Hoe bewaak je de financiële gezondheid van je dealer?
  • Hoe ga je om met een dealer die niet opgestart geraakt?
  • Hoe lanceer je nieuwe producten succesvol in een dealernetwerk?
  • Hoe voer je marketingcommunicatie met en via je dealers?
  • Hoe vermijd je kanaalconflicten?
  • Hoe vermijd je dat een dealer je bedrijf verlaat voor een concurrent?
  • Hoe zeg je neen tegen een dealer en waarom kan dat sterk werken?
  • Hoe beëindig je een dealerovereenkomst?

Met een goed geleid dealernetwerk blijft je (internationale) verkooporganisatie overzichtelijk, efficiënt en beheersbaar!

Doelgroep

Organisaties die willen groeien met een dealernetwerk en/of indirecte verkoopkanalen.

Bedrijfsleiders, CEO’s, CCO’s, dealermanagers, salesmanagers, key account managers, business development managers, exportmanagers, ...

Spreker

Peter Rabijns, De Groeiversnellers

Locatie

Dit is een fysieke activiteit. Uiteraard wordt deze volledig in overeenstemming met de geldende coronamaatregelen georganiseerd. Indien zou blijken dat deze activiteit toch niet fysiek kan plaatsvinden door eventuele gewijzigde omstandigheden, zullen de sessies online georganiseerd worden. In dat geval zal de aangegeven deelnameprijs met 20% verlaagd worden.

Deze sessie wordt tweemaal gehouden.

  • Donderdag 2 juli: Voka Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant, kantoor Leuven, Tiensevest 170, 3000 Leuven
  • Dinsdag 7 juli: Voka Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant, kantoor Vilvoorde, Medialaan 26, 1800 Vilvoorde

Via deze pagina kan je je inschrijven voor de sessie op donderdag 2 juli in Leuven. Inschrijven voor de sessie op dinsdag 7 juli in Vilvoorde kan via deze pagina.

Meer info

Anoesj Mouradian via anoesj.mouradian@voka.be of 0479 64 00 68

KMOP

Contactpersoon

Anoesj Mouradian

Relatiebeheerder - Coördinator Internationaal Ondernemen

Adres

Voka Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant, kantoor Leuven
Tiensevest 170
3000 Leuven

Wanneer

Prijs

Deelname (excl. btw):

  • Voka-leden: 320 euro
  • Niet-leden: 540 euro

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Dit is een fysieke activiteit. Uiteraard wordt deze volledig in overeenstemming met de geldende coronamaatregelen georganiseerd. Indien zou blijken dat deze activiteit toch niet fysiek kan plaatsvinden door eventuele gewijzigde omstandigheden, zullen de sessies online georganiseerd worden. In dat geval zal de aangegeven deelnameprijs met 20% verlaagd worden.

Proximus
Made in Vlaams-Brabant
ING
Proximus
SD  Worx
Logo Premed
Logo Randstad