Skip to main content

De managementvennootschap

Blijft de managementvennootschap in trek?

Blijft de managementvennootschap in trek, na het nieuwe vennootschapsrecht, de vele ’aanslagen‘ vanuit fiscale en sociaalrechtelijke hoek en het zomerakkoord?  

Veel ondernemers zitten met volgende vragen:

  • Welke rechtsvorm is het meest aangewezen voor de oprichting van een managementvennootschap?
  • Wanneer is het voordelig om een managementvennootschap op te richten en wat is de impact van het afgesloten zomerakkoord ?
  • Kan ik een aanvullend pensioen opbouwen via mijn vennootschap en waarmee moet ik rekening houden?
  • Wat is de impact van de nieuwe regelgeving inzake de schijnzelfstandigheid?
  • Welke impact heeft de nieuwe vennootschapswetgeving op de bestaande managementvennootschappen?
  • Is het nog mogelijk en opportuun om onroerend goed in de managementvennootschap te verwerven?
  • Hoe kan ik zo optimaal mogelijk geld uit de vennootschap halen?


Dit seminarie biedt een verhelderend antwoord op deze en andere vragen. Hierbij worden de belangrijkste principes en spelregels toegelicht. Waar nodig, leggen de sprekers telkens de link naar de antimisbruikbepaling en haar effect op het gebruik van de managementvennootschap.

Er wordt ook stilgestaan bij de mogelijkheden om de in de managementvennootschap verworven of opgespaarde middelen op een fiscaalvriendelijke manier terug uit de vennootschap te halen.

DOELGROEP
Dit seminarie richt zich tot bedrijfsleiders, bestuurders, zaakvoerders en ieder die een managementvennootschap heeft of overweegt die op te richten.

SPREKERS
Jolien Costermans en Nicolas Roels, Deloitte

Contactpersoon

Margo Mathys

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaal je 185 euro (excl. 21% btw)
Als niet-lid betaal je 245 euro (excl. 21% btw)

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 23 september 2022. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be.
Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: 30 september 2022
Projectbedrag: €185 voor leden, €245 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 3

Coronamaatregelen
Deze activiteit wordt georganiseerd met respect voor de veiligheidsmaatregelen die op dat moment gelden. We houden ingeschreven deelnemers een week vooraf op de hoogte over eventuele extra maatregelen of wijzigingen.

Privacy
Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

AW_Welt Whitepaper Inclusieve leidinggevende