Skip to main content
Strategic Sourcing

Business Club Strategic Sourcing 2019

Strategic Sourcing

Een decennium na de financiële crisis vinden we nog kwetsbaarheden op de financiële markten en de wereldwijde economische vooruitzichten voor 2019 lijken maar matig positief. Volgens voormalig Brits premier Gordon Brown slaapwandelen we richting een nieuwe crisis en bevinden we ons na het decennium van stagnatie in dat van de onzekerheid en kwetsbaarheid. Daarbij denken we bijvoorbeeld aan een resem nieuwe invoertarieven en tegenmaatregelen uit verschillende hoeken, die in internationale handelsconflicten kunnen uitmonden. Ook de risico’s die aan de brexit vasthangen worden met de dag duidelijker en het beleid in bepaalde economieën blijft om de haverklap veranderen. Vraag is: hoe gaat u zich hierop voorbereiden? Welke visies, theorieën, systemen en tools zijn onontbeerlijk? En wat kunnen gelijkgestemde bedrijven in dit verhaal van elkaar leren?

Voka West-Vlaanderen ondersteunt u als sourcingmanager -strateeg graag in deze VUCA-omgeving. De Business Club Strategic Sourcing belicht voor u namelijk de belangrijkste aspecten van het aankoopproces en -strategie op globale markten. Aan de hand van theoretisch onderbouwde sessies en ervaringsuitwisseling worden inspiratie, verrijkende inzichten en nuttige tools aangereikt om het aankoopbeleid te optimaliseren in lijn met de verwachtingen van interne en externe stakeholders.

Doelgroep

Sourcing- & purchasemanagers, aankoopverantwoordelijken, procurementmanagers, bedrijfsleiders en businessstrategen van bedrijven die:

  • Al hun eerste stappen hebben gezet op de internationale markt.
  • Hun wereldwijde aankoopstrategie verder willen optimaliseren. 

Programma

Business Club Strategic Sourcing gaat van start op 11 maart 2019, de eerste van zes sessies. Er wordt op 26 februari 2019 een proefsessie georganiseerd. De sessies worden ondersteund door een enthousiaste en praktijkervaren mentor in samenwerking met een stuurgroep van ervaringsdeskundigen. Klik hier om in te schrijven voor de proefsessie.

De topics die worden besproken zijn sterk uiteenlopend. Onder meer de volgende thema’s kunnen aan bod komen: 

  • AI, en hoe deze technologie ingezet kan worden om het aankoopproces te optimaliseren
  • Brexit
  • Magazijnmanagement
  • Automatisering en digitalisering
  • Just in time toelevering
  • Multi-Modal transport
  • Blik op een specifiek land bv. Turkije, China, VS, UK, Rusland, India, Mexico
  • Duurzaam inkopen
  • Douane
  • Negotiatietechnieken voor inkopers
  • People management in aankoop: coaching, sturing, meten van performance 
  • Bepalen van een inkoopstrategie
  • Voorraadbeheer en -optimalisatie 
  • Analytics & Intelligence
  • Samenwerking met IT
  • Geopolitieke risico’s
  • Impact van klimaatverandering op strategische plekken (aardbevingen, natuurrampen, etc.)
  • Energie- en olieprijzen
  • Cybersecurity

Er wordt geprobeerd alle topics in te laten leiden door een expert ter zake en te illustreren met een inspirerende praktijkcase uit het bedrijfsleven. De sessies zijn echter ook sterk doorweven met open kennis- en ervaringsuitwisseling in een vertrouwelijk kader & geven u de kans om uw professioneel netwerk te verbreden.

Praktisch

Proefsessie: 26 februari 2019

Zes sessies, voorzien van een hapje en een drankje, startend op 11 maart 2019, + een collectieve sessie met deelnemers van de andere Business Clubs en de verschillende Voka-trajecten op 29 augustus 2019.

Locatie: bij Voka West-Vlaanderen in Kortrijk of op bedrijfslocatie in de regio. Er zal na uw inschrijving gevraagd worden of u met uw bedrijf wil optreden als gastheer/vrouw.

Er wordt na uw inschrijving ook gevraagd naar uw voorkeur(en) qua tijdstip. Bij de opmaak van de definitieve planning zal hier zo veel als mogelijk rekening mee gehouden worden.

Enkele weken voor de start van elke sessie sturen wij u een uitnodiging met het specifieke programma en de locatie. Wij vragen u dan telkens uw aan- of afwezigheid te bevestigen. Indien u er zelf niet bij kunt zijn, mag u altijd een collega afvaardigen.

Contactpersoon

Voor meer info kunt u contact opnemen met Ewout Ramon via ewout.ramon@voka.be of 0497 64 90 25.

Deloitte


Annulatievoorwaarden:

U bent ingeschreven vanaf het moment dat u van Voka via e-mail een bevestiging van inschrijving ontvangt. Dat geldt meteen als officieel inschrijvingsbewijs. Vanaf het moment van inschrijving gelden de volgende annulatievoorwaarden:

  • Annuleren kan enkel schriftelijk (per e-mail of aangetekend schrijven)

  • Bij annulatie tot 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, wordt een administratieve kost van 125 euro aangerekend. 

  • Bij annulatie minder dan 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, blijft het volledige inschrijvingsbedrag verschuldigd. 

  • Indien u verhinderd bent het traject te volgen, kunt u zich, in plaats van te annuleren, wel laten vervangen door een collega. U meldt dit via e-mail vóór de start van het traject.

Onze Business Clubs stimuleren onderlinge kennis- en ervaringsuitwisseling. Dat kan enkel gebeuren in een open context en vertrouwelijke sfeer met voldoende deelnemers. Voka behoudt zich dan ook het recht om een Business Club te annuleren wegens te weinig deelnemers. Als er zich binnen de groep concurrentie aandient, wordt de deelname van het concurrerende bedrijf voorgelegd aan de reeds ingeschreven deelnemer, die het recht heeft om een deelname omwille van concurrentiebeding en vertrouwelijke informatie te weigeren. 

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1200 euro
  • Niet-leden: 1800 euro
  • Ambassadors: gratis

KMO

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka
DHL
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx