Een raad van advies die mee waakt over een vlotte overdracht
Wat na de overname? Blijft de overlater nog even aan boord – en in welke rol? Hoe verloopt de integratie vlot, zonder dat strategische kennis verloren gaat?
Via een raad van advies krijg je als nieuwe eigenaar klankborden én advies van externe experten met juridische, financiële, strategische of operationele ervaring. Ook de oorspronkelijke eigenaar – de overlater – kan daarin tijdelijk zetelen als extern adviseur.
Zo hou je grip op de integratie én maak je gebruik van waardevolle kennis en ervaring.
Hoe werkt het?
- We stellen samen jouw raad van advies samen, met externe profielen én eventueel de overlater.
- Gedurende één jaar komt de raad om de twee maanden samen, of op een tempo dat bij jouw bedrijf past.
- Vanaf het tweede jaar schakelen we over op kwartaalbijeenkomsten.
Praktisch
Een deelname komt neer op 2.650 euro en is inclusief
- Een grondige screening van jouw noden, bedrijfsstrategie en groeiplannen, via een diepgaand interview en vragenlijst
- Het selecteren van de juiste externe adviseurs met complementaire expertise, naast de overlater.
- Een professionele introductie en begeleiding bij de eerste gesprekken, t.e.m. de eerste vergadering.
- Alle documenten die nodig zijn om de raad van advies te starten. Kortom, we voorzien alles voor een vlotte opstart of vernieuwing van jouw raad van advies of bestuur.
Interesse?
Neem vrijblijvend contact op met Anke Cosijns of vul onderstaand formulier in