Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Voka Oost-Vlaanderen begeleidt start- en scale-ups die een raad van advies willen opstarten.

De vergaderingen van de raad zijn vertrouwelijk en bieden de mogelijkheid om advies in te winnen en vragen of bekommernissen voor te leggen aan externe experts met diverse achtergronden en expertises. Er wordt gedebatteerd over zowel juridische, financiële, tactische of strategische vraagstukken. De raad van advies zal geen beslissingen nemen, maar hoogstens aanbevelingen formuleren. 

Het oprichten van een raad van advies is het startschot voor de verdere professionalisering van je bedrijf!

Hoe kan Voka jou hierin verder begeleiden?

Met Voka gaan we voor kwaliteit, van bij de start. Een geslaagd traject bestaat uit 4 stappen: informeren, connecteren, organiseren en evalueren gedurende één jaar.

Stap 1 | Lab ‘Starten met een raad van advies’

In 3 sessies stomen we je klaar om een raad van advies op te starten die past binnen je bedrijfsstrategie, en die op een correcte manier wordt samengesteld en georganiseerd.

  • 17 september - sessie 1: 9u - 12u | Hoe past een raad van advies binnen jouw strategie?
    Voka Box - Lammerstraat 18, 9000 Gent
     
  • 24 september - sessie 2: 9u tot 12u | Hoe stel ik de ideale raad van externe adviseurs of bestuurders samen? 
    Voka Box - Lammerstraat 18, 9000 Gent
     
  • 30 september - sessie 3: 9u tot 12u | Een goede werking van je raad van advies of bestuur, door een open communicatie en duidelijke afspraken
    Voka Box - Lammerstraat 18, 9000 Gent

​​​

Stap 2 | Matchmaking

Voka helpt je de juiste mensen vinden. Wij matchen je met 5 externe adviseurs met het juiste profiel voor jouw raad van advies. Je kiest dan welke 3 adviseurs zetelen in je raad van advies. 

Zo gaan we te werk:

Na een grondige screening van kennis, competenties en leiderschapskwaliteiten bij zowel de ondernemer die een raad van advies wil starten, als bij de adviseur die in een raad wil zetelen, zorgen wij voor de ideale samenstelling van de raad. 

Stap 3 | Organisatie raad van advies

Wij ontzorgen jou niet alleen bij de organisatie van de 4 raden van advies, maar we nemen ook de taak van facilitator op ons.

Wat mag je verwachten van ons als facilitator?

  • We leggen de vergadering vast en zien toe op de voorbereiding, de notulering en volgen de aanbevelingen verder op met de start- of scale-up.
  • We leiden het gesprek, zorgen voor een klimaat van vertrouwen dat bijdraagt tot een open discussie en opbouwende feedback. We sturen de vergadering de juiste richting uit en zorgen ervoor dat alle onderwerpen bespreekbaar zijn.
  • We kennen jouw langetermijnvisie en de strategische uitdagingen goed. We weten wat er leeft en zijn een ambassadeur.

Doelgroep

Starten met een Raad van Advies (lab, matchmaking, 4 bijeenkomsten met jouw raad van advies incl. voorzitterschap)

Inbegrepen: 

Alle documenten die nodig zijn om de Raad van Advies te starten. Kortom, we voorzien alles voor een vlotte opstart of vernieuwing van jouw raad van advies of bestuur. We vragen de adviesraadleden om gedurende dit eerste jaar 4 keer kosteloos te zetelen in jouw raad van advies. 

Doelgroep:

Start- en scale-ups die:

  • Hun eerste raad van advies willen oprichten. Op vandaag heb je hoogstens een aantal losse gesprekken met ervaren ondernemers/klankborden, maar nog geen officiële raad van advies. 
  • Jonger zijn dan 5 jaar
  • Nog geen 100k equity hebben opgehaald  

Interesse? Vul jouw gegevens in en wij contacteren jou zo snel mogelijk!

This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
vlaio

Contactpersonen

Sophia De Bruyne

Manager Jong Ondernemen - Ledenrelaties

Simon Brouckaert

Jong Ondernemen - Arbeidsmarkt