Overslaan en naar de inhoud gaan

Boost je kennis en inzichten in marketing, in drie boeiende sessies.

Ben je ondernemer, professional in een ander vakgebied of wil je gewoon beter begrijpen hoe marketing strategisch kan bijdragen aan de groei van je bedrijf? Deze opleiding geeft je in drie sessies de tools om slimme marketingstrategieën te ontwikkelen, uit te voeren en te optimaliseren. Geen voorkennis vereist, enkel de ambitie om je bedrijf of carrière sterker in de markt te zetten.

Programma

Dag 1: De fundamenten van strategische marketing

Je start met een heldere introductie tot wat strategische marketing precies inhoudt en waarom het essentieel is. We bespreken:

  • Het verschil tussen strategische en operationele marketing;
  • De evolutie van marketing, van de klassieke 4 P’s tot marketing voor de connected customer;
  • Hoe je via marktsegmentatie, targeting en positionering (STP-model) je doelgroep nauwkeurig bepaalt;
  • Tools zoals SWOT-analyses en concurrentieonderzoek om marktinzichten te verwerven.

Dag 2: Ontwikkeling van een marketingstrategie

Tijdens de tweede namiddag leer je hoe je een strategisch marketingplan opstelt dat past bij jouw doelen. Onderwerpen zijn:

  • SMART-doelstellingen en relevante KPI’s definiëren;
  • Slim plannen en budgetteren;
  • Strategieën kiezen: differentiatie, kostenleiderschap of groei;
  • Hoe je een marketingstrategie praktisch implementeert binnen een team.

Tijdens een case study analyseer je de marketingstrategie van je eigen bedrijf en krijg je feedback om direct mee aan de slag te gaan.

Dag 3: Evaluatie en optimalisatie

Marketing stopt niet bij de uitvoering. Succesvolle marketing betekent meten en bijsturen. Dit laatste deel zoomt in op:

  • Tools en methoden om prestaties te meten en kosten/baten te analyseren;
  • Campagnes optimaliseren met technieken zoals A/B-testen en data-analyse;
  • De rol van digitale marketing en hoe je inspeelt op trends en innovaties;
  • Hoe je marketingstrategieën klaarstoomt voor de toekomst.
  • Evaluatie van een marketingcampagne en suggesties voor verbetering.

Onze expert

Deze opleiding wordt gegeven door Wim Van Winghe van Minds&More.

Contactpersoon

Jolyn De Baets

Communicatie - Opleidingen

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Voka leden: 860 euro

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid? Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voor deze opleiding kan je kmo-portefeuille aanvragen, indien jouw bedrijf hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Thema: Bedrijfsstrategie, 12 opleidingsuren.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Jolyn De Baets

Communicatie - Opleidingen

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Voka leden: 860 euro

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid? Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voor deze opleiding kan je kmo-portefeuille aanvragen, indien jouw bedrijf hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Thema: Bedrijfsstrategie, 12 opleidingsuren.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Jobat
Soundfield
Deloitte Private
XL Group
Banque de Luxembourg Belgium
ING
Logo Mensura
Logo SD Worx