Creëer impact en waarde voor de juiste doelgroepen door een brede kijk op je salesproces en vergroot zo je commerciële kansen
Wat haal je uit deze opleiding?
De markt en de mindset van klanten is veranderd. Dat vraagt om een vernieuwde en toekomstgerichte salesaanpak. Vanuit een slimme segmentatie van het klantenbestand en het in kaart brengen van de verschillende touchpoints zoomen we verder in op belangrijke commerciële skills voor jezelf of voor collega’s in jouw bedrijf. We ontwikkelen jouw “elevator pitch” om waarde te creëren, klanten te challengen en zo commerciële kansen optimaal te benutten.
Programma
Via commerciële principes vergroot je je orderscorekans en benut je optimaal commerciële opportuniteiten.
Inhoud
- Hoe de klantenpiramide je een strategie doet kiezen
- Wat mag je verwachten van je marketing- en sales afdeling?
- Via welke kalen bereik jij je klant? En hoe zijn ze met elkaar verbonden?
- Welke commerciële vaardigheden helpen je naar de sales top?
- Hoe creëer je impact en waarde voor jouw bedrijf?
- Hoe challenge jij je klant?
- Jouw verkoopgesprek, een losse babbel of slimme houvast?
- Jouw elevator pitch?
Je krijgt inzicht in doelgroepen en communicatiemogelijkheden, en je ontwikkelt daarnaast proactief advies en een elevator pitch om meer impact te krijgen op prospecten en klanten.
Doelgroep
Iedereen die bijkomende tools wil om zijn bedrijf te laten groeien, door zichzelf en zijn business professioneel te positioneren om de juiste prospecten aan te trekken en business te verbreden bij bestaande klanten.
Jouw expert
Sofie Ruts - LISS
Als afgestudeerd marketeer en na het behalen van een economische master startte Sofie haar carrière in een commerciële functie in de rekrutering sector. In deze zeer concurrentiële omgeving leerde zij de kneepjes van het prospecteren, verkopen, leidinggeven en leerde ze heel wat verschillende sectoren kennen. Deze praktijkervaring zet ze onder andere in als docent aan de Thomas More hogeschool, waar ze een aantal commerciële vakken doceert in de opleidingen Supply Chain Management, Financiën-en Verzekeringswezen, Immobiliën en Communicatie- en Sales support. Via deze ervaringen is haar training en coaching aanpak bij LISS pedagogisch onderbouwd.
Interesse in de andere sessies van het traject Business Essentials?
Schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de 5 sessies:
- Strategie: reden van bestaan van jouw organisatie
- Vrijdag 27 september (Geel)
- Leiderschap: welke leider wil ik zijn?
- Dinsdag 8 oktober (Mechelen)
- Finance: 'financiële realiteit' hoe zit dat nu?
- Dinsdag 22 oktober (Geel)
- Operations: naar welvarend resultaat
- Vrijdag 15 november (Mechelen)
Telkens van 9.00u tot 17.00u
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.