Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Sales Classes - Verkopen, van eerste afspraak tot vaste klant
Sales Classes - Verkopen, van eerste afspraak tot vaste klant

Sales Classes - Verkopen, van eerste afspraak tot vaste klant

Verkopen is een kunst en een kunde, dat weet u als geen ander.

In 5 dagen leert u de geheime kunstgrepen en knepen van het sales métier. Want hier zullen uw ogen opengaan. Wat de meeste van uw collega-verkopers niét doen, daar zult u vanaf nu het verschil maken. 

Kies voor één van de sales classes en kom het zelf ontdekken. 

Of volg het totaaltraject van de 5 opeenvolgende salesclasses, die voor u het verschil kunnen maken, met onmiddellijk resultaat: 

  • U zult leren uw potentiële klanten definiëren en detecteren
  • U zal nooit meer koude prospectie hoeven doen
  • U zal vanaf nu nieuwe tools gebruiken om “warme leads*” te ontdekken
  • U zal vlot een afspraak kunnen bekomen met leads, met de beslissers
  • U zal  al bij uw eerste contact raak schieten
  • U zal uw aanbod prima kunnen afstemmen op de vraag van uw klant
  • U zal offertes kunnen maken met gegarandeerd grotere slaagkans
  • U zal een “nee” van een klant kunnen omzetten in een “ja”.
  • U zal meer nieuwe klanten en projecten bij bestaande klanten binnenhalen.

Wie inschrijft voor de 5 salesclasses, krijgt er meteen 1 boek gratis bij: “”Verkopen: van afspraak tot klant”, van de hand van de trainer.

Belangrijk - weet dat deze verkooptrainingen u ook alle tools in handen geven om opportuniteiten te detecteren bij bestaande klanten en de verkooptechnieken ook van toepassing zijn om te groeien bij uw bestaande business-to-business klanten.

Het gaat om interactieve opleidingsdagen. In de voormiddag leert u de sales skills, in de namiddag kan u de technieken inoefenen met uw eigen voorbeelden en cases: klaar om meteen in de praktijk toe te passen. We werken  met een beperkte groep van maximum 12 deelnemers, dus met maximaal leereffect.

Veel warme leads verkrijgen dankzij nieuwe en beproefde on- en offline prospectietechnieken 
Een lead is een warme prospect die veel meer kans heeft om uiteindelijk bij u te kopen. De creatieve kunst van het vinden van warme prospects leren we u. Het zal je veel, heel veel tijd besparen. En veel “neens” besparen”. Dus, na dit salesatelier, nooit meer koude prospectie want inderdaad, “een prospect is een klant maar hij weet het nog niet”

Programma

  • Opmaak van het prospectieprofiel in mijn business
  • Wat maakt bij mijn doelgroep dat ze meer geïnteresseerd zijn in mijn aanbod: de opportuniteiten in mijn markt
  • Hoe en waar kan ik de opportuniteiten/leads detecteren? Welke bronnen kan ik consulteren?
  • Hoe kom ik aan interessante lijsten van potentiële klanten?
  • Via welke offline en online media kan ik leads identificeren? 
  • Via welke kanalen kan ik leads benaderen: wat ligt mij het best? 
  • Commercieel vaardig netwerken, werken met sociale media, pers, events,…
  • Hoe bereken ik mijn kansen op succes bij een (nieuw) project, potentieel contact?
  • Hoe beslis ik welk bedrijf/contactpersoon ik wel en niet contacteer?
  • Hoe weet ik wie ik moet contacteren in een bedrijf?
  • Hoe krijg ik tijd vrij om nieuwe klanten te maken want ik heb al mijn handen vol met bestaande klanten
  • Opmaak van mijn prospectieplan

Extra - veel gratis verkooptools & Apps, meteen bruikbaar

Hoge successcore met uw prospectie calls, mails en sociale media
Ik heb een prospectielijst met potentiële klanten. En nu? Hoe krijg ik een afspraak met de beslisser?
In één dag garanderen we u een verhoogde afspraakscore: het aantal verkregen bezoeken op aantal calls/mails/berichten zal opmerkelijk stijgen. We geven u de structuur en de succesingrediënten om via mail, telefoon en andere online benaderingen vlot een eerste meeting met een prospect vast te krijgen. En, u zult versteld staan van uzelf, u zult na dit seminar zitten popelen om te bellen en te mailen naar prospecten.

Programma

  • Mijn bel en email/berichten lijsten klaarzetten (wat bereid ik voor?)
  • De goede mix tussen mail-call-visit vinden
  • Wat maakt dat ik reacties krijg op mijn mails?
  • Hoe krijg ik de beslisser aan de lijn, voorbij de gatekeepers?
  • Wat is het beste moment om te bellen?
  • Hoe voer ik een telefoongesprek met een grote kans op succes?
  • Hoe ziet mijn belscript/mailstructuur eruit?
  • Hoe maak ik elk telefoontje, mailtje uniek?
  • Wat antwoord ik als de prospect zegt: "geen interesse, we hebben al een leverancier, nu geen prioriteit, stuur eerst iets op,…?
  • De opvolging van mijn telefoongesprek
  • Hoe voorkom ik dat afspraken worden geannuleerd achteraf?

Extra - bezorg een opname van uw teleprospectiegesprek en je krijgt feedback van de trainer

Uw eerste bezoek, meteen raak!
We bieden u een logisch stappenplan aan van begroeting tot het afscheid nemen dat uw eerste gesprek ijzersterk maakt en uitmondt in een eerste engagement van de prospect. Een bewezen methodiek toegepast door de meest succesvolle verkopers, maar nog heel onbekend bij velen.

Programma

  • Hoe zorg ik dat ik bij het eerste face-to-face contact meteen een klik heb met mijn contactpersoon?
  • Hoe structureer ik mijn gesprek?
  • Hoe stel ik mij voor aan de receptie?
  • Hoe begroet ik mijn contactpersoon?
  • Hoe start ik mijn gesprek op?
  • Welke vragen stel ik? Hoe kom ik te weten wat de klant wenst?
  • Hoe breng ik mijn aanbod?
  • Hoe speel ik in op vragen en twijfels?
  • Hoe breng ik de prijs, de voorwaarden?
  • Hoe gebruik ik salesmateriaal (tablet, documentatie, demo,..)
  • Hoe krijg ik het engagement en een vervolgafspraak?

Extra - 16 gratis verkoopfilms “hoe het moet en hoe het niet moet”

Hoge successcore met uw papieren en digitale “verkopers op afstand”
“Een offerte is een verkoopgesprek met papier/computer ertussen”.

Ik heb net een bezoek gebracht aan een klant of een prospect en ik mag een voorstel doen. Ik zet mij nu aan het werk. Hoe zorg ik ervoor dat mijn offerte al mijn inspanningen beloont? Wat schrijf ik, hoe breng ik mijn aanbod in tekst en beeld zo dat het ook verkocht is “op papier”?
Ook korte offertes, offerte-aanvragen die per mail of telefonisch binnenkomen en snel antwoord vragen.

Programma

  • De juiste verkooptactiek uittekenen voor uw offerte-traject.
  • Hoe maakt u de klant al warm vooraleer u de offerte gemaakt heb?
  • Hoe maakt u een commercieel krachtige offerte
  • Een structuur geven aan “uw schriftelijk voorstel”
  • Een overtuigende begeleidende brief/mail schrijven
  • De grafische vormgeving van uw offerte/mail verzorgen
  • Wat met bijgevoegde stukken: productfiches, afbeeldingen, tabellen, referenties,…
  • Hoe bespreekt u de offerte samen met de klant: argumentatie en weerstanden overwinnen.
  • De opvolging van uw offerte: u belt op of u gaat ter plaatse: hoe kan u uw klant overtuigen?

Extra -

1. U brengt uw eigen offerte voorbeeld mee naar de cursus en u krijgt gericht advies tot verbetering
2. U krijgt praktische checklists, hand-outs en toegang tot digitale documenten - om u nog beter te vervolmaken in het “schriftelijk verkopen”.

Een “nee” heb je, een “ja” kun je krijgen

Een “Nee” is een automatische reflex van mensen. We verkiezen de status quo en verliezen niet graag wat we al hebben. Vandaar de vele redenen om toch maar niet (zoveel) te kopen, nog niet te kopen, niet te veranderen, te kiezen voor wat we al kennen, voor de goedkoopste,…
Verkopen is dus dikwijls “hordenloop”, de horden zijn de weerstanden van mensen en bedrijven om te beslissen, te gaan voor een “ja”.
‘Ik beslis daar niet alleen over’, ‘Geen interesse’, ‘Ik zal er nog eens over nadenken’, ‘ik ben tevreden over mijn huidige leverancier’, ‘u bent te duur’… Als verkoper krijg je al snel één van deze antwoorden. Maar hoe ga je hier op een positieve manier mee om? En hoe maak je van die “Nee” een “Ja”?

Programma

  • Waarom klanten “Nee” zeggen?
  • First thinks first: hoe zorg je dat de klant méteen “Ja” zegt?
  • Uw klant een duwtje in de goede richting geven
  • Wat als de klant dan toch “nee” zegt?
  • Soorten “nee’s”
  • Alle ‘nee’s” in 4 stappen goed beantwoorden 
  • Weerstanden voor een afspraak: geen interesse, stuur een mail, uw contactpersoon komt niet aan de lijn, nu niet,…
  • Weerstanden tegen uw voorstel
  • 10 Technieken om bezwaren te weerleggen

Extra - praktische gids met antwoorden op de 67 meest voorkomende bezwaren

Geert Delobelle is zelfstandig verkooptrainer en business consultant bij Thomas International Belux en 25 jaar geleden gestart met nul klanten. Als deeltijds docent aan de Vives hogeschool begrijpt hij – naast de verkoopknepen -  de didactische knepen van boeiende lessen. Hij is auteur van drie boeken over sales en bestuurder van verschillende vennootschappen. Maak kennis op www.salesatelier.be 

Schrijft u in voor de 5 salesclasses? Dan ontvangt u gratis dit boek boordevol verkooptips en krijgt u toegangsrechten tot 16 leerfilmpjes. 

Prijs - 1900 euro

10% korting vanaf de tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf

Inclusief bij elke sessie:

Verzorgde lunch
Praktische hand-outs
Komt in aanmerking voor KMO-portefeuille

Sales Classes - Verkopen, van eerste afspraak tot vaste klant

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Prijs: 1900 euro

10% korting vanaf de tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf

Inclusief bij elke sessie:
-    Verzorgde lunch
-    Praktische hand-outs

Wie inschrijft voor de 5 salesclasses, ontvangt gratis het boek ”Verkopen: van afspraak tot klant”, van de hand van Geert Delobelle

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

kmo-portefeuille

 

Hulp nodig?

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
BovaEnviro+
GutzandGlory
G4S
Soundfield
Jobat