Skip to main content
Sales Classes - Verkopen, van eerste afspraak tot vaste klant

Sales Classes

Face-to-face en op afstand scoren bij prospecten en klanten.

In 5 dagen leert u de geheime kunstgrepen en knepen van het hedendaagse sales métier, ook als remote worker. Want hier zullen uw ogen opengaan. Wat de meeste van uw collega-verkopers niét doen, daar zult u vanaf nu het verschil maken. 

Kies voor één van de sales classes en kom het zelf ontdekken. 

Of volg het totaaltraject van de 5 opeenvolgende salesclasses, die voor u het verschil kunnen maken, met onmiddellijk resultaat:

  • U zult warm leren prospecteren, ook op afstand
  • U zal vanaf nu nieuwe online tools gebruiken om “klanten met kansen” te ontdekken
  • U zal  al bij uw eerste contact raak schieten, face-to-face en als remote sales worker in video calls, webpresentaties
  • U zal uw digitale offertes, emails, sales docs en webpresentaties kunnen maken met gegarandeerd grotere slaagkans
  • U zal een “nee” van een klant kunnen omzetten in een “ja”.
  • U zal meer nieuwe klanten en projecten bij bestaande klanten binnenhalen: getting sales done op een slimmere en effectievere manier
  • U zult persoonlijke feedback krijgen dankzij zeer leerrijke oefengesprekken.

Wie inschrijft voor de 5 salesclasses, krijgt er meteen 1 boek gratis bij: “”Verkopen: van afspraak tot klant”, van de hand van de trainer.

Belangrijk - weet dat deze verkooptrainingen u ook alle tools in handen geven om opportuniteiten te detecteren bij bestaande klanten en de verkooptechnieken ook van toepassing zijn om te groeien bij uw bestaande business-to-business klanten.

Het gaat om interactieve opleidingsdagen. In de voormiddag leert u de sales skills, in de namiddag kan u de technieken inoefenen met uw eigen voorbeelden en cases: klaar om meteen in de praktijk toe te passen. We werken  met een beperkte groep van maximum 12 deelnemers, dus met maximaal leereffect.

In tijden van thuiswerken en digitale communicatie op afstand,  groeit enorm het belang van prospecteren online. Ook aankopers leggen volgens onderzoek al twee derden van hun zoektocht naar een potentiële leverancier online af vooraleer persoonlijk contact te hebben met het bedrijf. Hoog tijd dus om als verkoper ook online salestools in te zetten en leads online te leren spotten en benaderen. 
Marketing en sales vloeien steeds meer in elkaar over. Wat kan online marketing ons bieden om vlotter nieuwe klanten te maken?
We leren u in één dag de creatieve kunst van het vinden van warme prospecten online. Ontdek en laat je verrassen door 10-tallen online salestools meteen inzetbaar voor uw business.
“Nooit meer koude prospectie”

Programma

Online prospectieplan

  • Prospecteren, hoe doe je het nu? Je huidige en nieuwe online salesfunnel  in kaart gebracht: van koude prospect hot lead
  • Opmaak van uw warm prospectieplan: een warme prospectielijst samenstellen
  • Welke opportuniteiten detecteren online?

Online prospectietools

  • Waar vind ik online opportuniteiten voor mijn business?
  • Welke gratis of budgetvriendelijke verkooptools kan ik inzetten om leads te spotten?
  • Welke marketingtools kan ik inzetten als sales?
  • Hoe kom ik aan interessante onlinelijsten van potentiële klanten?
  • Waar en hoe zoeken mijn prospecten potentiële leveranciers: customer journey mapping
  • Hoe vind ik mijn decision makers online?
  • Hoe benader ik best mijn prospect?

Online contacten met prospecten

  • Hoe kan ik prospecten “opwarmen” op afstand?
  • Hoe kan ik succesvol online communiceren met potentiële klanten: social selling media, Videocall, email,…
  • Verkoopgesprekken op afstand, best practices.
  • Concrete oefeningen en persoonlijke feedback van de trainer
  • Checklists om zelf productief aan de slag te gaan.

Uw face-to-face gesprek ter plaatse en uw (video) call op afstand ijzersterk maken. Een structuur waarop u kunt bouwen, de fundamenten voor een succesvolle deal.

Een C.R.A.C. van een gesprek

We bieden u een logisch stappenplan aan van begroeting tot het afscheid nemen dat uw verkoopgesprek ijzersterk maakt en uitmondt in een engagement van de prospect of de klant. Een bewezen methodiek toegepast door de meest succesvolle verkopers, maar nog heel onbekend bij velen.
U zal verrast wat je uit een gesprek kunt halen: in 15 stappen.

Programma

  • Hoe zorg ik dat ik bij het eerste face-to-face contact ter plaatse of online meteen een klik heb met mijn contactpersoon?
  • Hoe structureer ik mijn gesprek zowel ter plaatse bij de klant als tijdens (video) calls?
  • Hoe begroet ik mijn contactpersoon?
  • Warming-up, Who’s Who?
  • De elevator pitch voor mijn verkoopgesprek
  • Hoe start ik mijn gesprek op?
  • Welke vragen stel ik? Hoe kom ik te weten wat de klant wenst?
  • Hoe breng ik mijn aanbod?
  • Hoe leg ik brugjes tussen de noden van de klant en mijn aanbod
  • Hoe breng ik de klant in het “ja-rime”
  • De kunst van het overtuigen
  • Hoe speel ik in op vragen en twijfels?
  • Hoe gebruik ik salesmateriaal (tablet, documentatie, demo,..)
  • Hoe krijg ik het engagement van mijn gesprekspartner?
  • Het afsluiten van het gesprek: cooling down

Concrete face-to-face en video call cases met persoonlijke feedback van de trainer. 

Extra

16 gratis verkoopfilms “hoe het moet en hoe het niet moet”

Ik heb net een bezoek gebracht of een video call gehad: u weet wat de klant wenst. Nu maakt u een voorstel op om digitaal op te sturen, te presenteren ter plaatse of online: een offerte, digitale documenten, een webpresentatie, een begeleidende email. Hoe zorg ik ervoor dat mijn voorstel sterk “binnenkomt.” Hoe breng ik mijn aanbod in tekst, klank en beeld?
Ook korte offerte-aanvragen die per mail of telefonisch binnenkomen en snel antwoord vragen komen aan bod.
U zal het meteen merken: de conversie van offertes naar orders zal de hoogte inschieten voor wie de tips toepast. We geven speciale aandacht aan de lay-out en tekst van uw voorstellen op afstand.

Programma

  • De juiste verkooptactiek uittekenen voor uw offerte-traject.
  • Hoe maakt u de klant al warm vooraleer u de offerte gemaakt heb?
  • Hoe maakt u een commercieel krachtige offerte
  • Een structuur geven aan “uw schriftelijk voorstel”
  • Een overtuigende begeleidende mail schrijven
  • De grafische vormgeving van uw offerte/mail, webpresentatie e.a. digitale documenten nog meer wervend en aantrekkelijk maken
  • Welke science-based methodieken bestaan er om in woord en beeld te overtuigen op afstand?
  • Bespreking van uw voorstel ter plaatse en via video call of telefonisch 
  • De opvolging van uw offerte: u belt, u mailt of u gaat ter plaatse: hoe kan u uw klant overtuigen? Hoe krijgen een “ja” voor mijn voorstel?

Extra

  1. U toont uw eigen proposals (email, e-presentaties, digitale offertes, docs) tijdens de workshop en u krijgt gericht advies tot verbetering. Vertrouwelijkheid gegarandeerd.
  2. U krijgt praktische checklists, hand-outs en toegang tot digitale documenten - om u nog beter te vervolmaken in het “schriftelijk e-verkopen”.

Een “nee” heb je, een “ja” kun je krijgen, ook op afstand
Uw voorstel is gemaild. Het was dringend. En plots is het windstil…
Dikwijls komt de “nee..” ook online en niet als je ter plaatse bent: een koude korte mail, aan de telefoon bij de follow up van uw offerte,…. 
“er is nog niet beslist, of we zullen toch niet veranderen, of uw concurrent is beter, of het is toch te duur of er moet nog iets vanaf, of, of, of…
Klinkt bekend in de oren? Kom dan zeker naar deze workshop. Je krijgt verrassend creatieve manieren om van die “ja, maar” toch een “ja” te maken.

Verkopen is dikwijls “hordenloop”, de horden zijn de weerstanden van mensen en bedrijven om te beslissen, te gaan voor een “ja”.
Hoe ga je hier op een positieve manier mee om? En hoe maak je van die “nee” een “Ja”? Welke onderhandelingstechnieken bestaan er om er toch uit te geraken? En hoe reageren op de “dirty tricks” van aankopers?

Programma

  • Waarom klanten “Nee” zeggen?
  • First thinks first: hoe zorg je dat de klant méteen “Ja” zegt?
  • Uw klant een duwtje in de goede richting geven
  • Wat als de klant dan toch “nee” zegt?
  • Soorten “nee’s”
  • Alle ‘nee’s” in 4 stappen goed beantwoorden 
  • Weerstanden ten uw voorstel
  • Weerstanden tegen uw voorstel
  • In 4 stappen alle weerstanden beantwoorden
  • Onderhandelingstechnieken in de verkoop
  • Aankooptactieken counteren
  • 10 + 1 Technieken om bezwaren te weerleggen
  • Een “ja” vragen en krijgen hoe doe je dat: koopsignalen en afsluittechnieken
  • Een “ja” ook “ondertekend” krijgen als je verkoopt op afstand (videocall, mail, DocSign proposal,…)

Voor de workshop krijgt u een oefenlijst met meest voorkomende bezwaren. Tijdens de sessie krijgt u antwoord.

U kiest de verkoopsituatie uit uw business: type klant of prospect, aanleiding voor contact, typische weerstanden bij uw klant die u wilt uittesten en gerichte leerpunten wilt uit halen.
U voert een verkoopgesprek: een call, een videocall, een face-to-face gesprek. De assessor (trainer, medecursist) simuleert uw klant of prospect.

Programma

U krijgt tips over:

  • lichaamshouding
  • gespreksopening
  • vraag- en luistertechnieken
  • argumentatie
  • verbale communicatie
  • taalkennis (of talenkennis, voor meertalige teams)
  • gebruik van visueel materiaal
  • overtuigingskracht en enthousiasme
  • beantwoording van opwerpingen
  • prijsonderhandeling
  • afsluiten van de verkoop
  • klantgerichtheid
  • wijze van gespreksbeëindiging
  • en nog veel meer …

U krijgt een persoonlijk feedbackrapport met uw sterke punten en leerpunten. U zal merken, dit brengt in uw eerstvolgende gesprek meteen op: to-the-point, enkel op u van toepassing. Uw accupunctuurpunten meteen uitgelicht.

Geert Delobelle is zelfstandig verkooptrainer en business consultant bij Thomas International Belux en 25 jaar geleden gestart met nul klanten. Als deeltijds docent aan de Vives hogeschool begrijpt hij – naast de verkoopknepen -  de didactische knepen van boeiende lessen. Hij is auteur van drie boeken over sales en bestuurder van verschillende vennootschappen. Maak kennis op www.salesatelier.be 

Schrijft u in voor de 5 salesclasses? Dan ontvangt u gratis dit boek boordevol verkooptips en krijgt u toegangsrechten tot 16 leerfilmpjes. 

Prijs - 1900 euro

10% korting vanaf de tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf

Inclusief bij elke sessie:

Verzorgde lunch
Praktische hand-outs
Komt in aanmerking voor KMO-portefeuille

Sales Classes - Verkopen, van eerste afspraak tot vaste klant

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Prijs: 1900 euro

10% korting vanaf de tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf

Inclusief bij elke sessie:
-    Verzorgde lunch
-    Praktische hand-outs

Wie inschrijft voor de 5 salesclasses, ontvangt gratis het boek ”Verkopen: van afspraak tot klant”, van de hand van Geert Delobelle

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

kmo-portefeuille

 

Hulp nodig?

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
GutzandGlory
G4S
Soundfield
Jobat