Wil jij een onmisbare vaardigheid leren die je helpt om creatieve en innovatieve projecten te ontwikkelen? Met Design Thinking krijg je inzicht in de noden van je gebruikers, zodat je projecten kunt creëren die écht impact maken.
Wat is Design Thinking?
Wist je dat bijna de helft van alle innovaties en een kwart van de digitaliseringstrajecten mislukken, omdat ze onvoldoende afgestemd zijn op de organisatie en de gebruikers?
Met de Design Thinking-methode krijg je inzicht in (de noden van) je doelgroep, waardoor je tot creatieve en innovatieve oplossingen komt.
De 5 stappen van Design Thinking
- Empathy: Begrijp je doelgroep
- Define: Definieer de uitdaging/het probleem/de behoefte
- Create: Creëer ideeën
- Prototype: Werk (enkele) ideeën uit
- Test: Test je prototype en leer van het resultaat
Door de problemen/behoeften van je doelgroep in kaart te brengen, krijg je niet alleen nieuwe inzichten: ook creëer je op die manier klantgerichte projecten.
Wil je jouw projecten naar een hoger niveau te tillen?
Schrijf je dan nu in voor dit Lab Design Thinking
en ontdek hoe je klantgerichte projecten kan ontwikkelen die echt impact maken!
Spreker
Remco Lenstra startte zijn carrière als productontwerper en R&D-manager, om daarna aan de slag te gaan bij Flanders InShape als Research Program Coordinator. In 2016 werd Flanders Inshape deel van Antwerp Management School, waar Remco Lenstra de rol van Academic Director Business design & Innovation opnam. Deze ervaren design thinking-expert is docent en spreker en schreef al verschillende white papers en toolbooks.
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor:
- Innovatiemanagers
- Productontwikkelaars
- Productmanagers
- Managers aftersales en customer relationship
- Business consultants die bedrijven adviseren en begeleiden bij transformatie en innovatie