Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Lab: Hoe creëer je een sterk employer brand?

Employer branding, wat is dat precies? En waarom zou je als bedrijf erop inzetten? Een sterk employer brand is een verlengstuk van je missie, visie, bedrijfs- en productbrand. Doorheen 5 sessies reiken we je de handvaten aan om zelf aan de slag te gaan en een sterk employer brand te creëren voor jouw onderneming.

Wist je dat een kandidaat 12 tot 20 touchpoints nodig heeft om tot solliciteren over te gaan? Werk aan de winkel dus! Van EVP (Employee Value Proposition) tot de juiste mediamix, van analyse tot creatieve oplossingen. En bij employer branding draait het niet alleen om het aantrekken van talent, maar besteden we ook aandacht aan de eigen medewerkers: jouw ambassadeurs die je brand uitdragen. 

Daarnaast duiken we ook in e-recruitment: de online tools die je inzet om kandidaten te werven. We geven je tips om je socials en website op punt te zetten, duiken in jobbranding en je personal brand. Want als hr-professional ben jij het gezicht van je bedrijf: dé gatekeeper om je employer brand uit te dragen.

Tenslotte ontdekken we de wereld van online marketing, want de recruiter van de toekomst is effectief een marketeer! We leren jou om een employer marketing funnel op te zetten op maat van je doelgroep. Na deze opleiding ben je in staat om het juiste talent te targetten en te overtuigen van je werkgeversimago. Jij wordt een 'employer of choice'!

Programma

Sessie 1: Employer branding, wat is dat precies? 

En waarom zou je dit als bedrijf inzetten? Employer branding is niet enkel een strategisch wapen in de war for talent, het beantwoordt ook aan de veranderende verwachtingen die werknemers hebben ten opzichte van een bedrijf. Communiceer jij bijvoorbeeld over de purpose? En wist je dat kandidaten wel 12 tot 20 touchpoints nodig hebben om tot solliciteren over te gaan? Jij weet na deze sessie het belang van employer branding vurig te verdedigen.

Sessie 2: Hoe bouw je een stevig employer brand op?

In enkele heldere stappen zet jij een onderbouwde strategie op. Employer branding en Talent Management gaan hand in hand. Na een grondige analyse van je candidate-, employee experience en HR analytics bepaal jij de focus. Na deze sessie weet je wat een EVP is en staat je persona op punt. We kijken naar binnen, maar richten onze blik ook naar buiten: wat doen onze concurrenten, welk marktonderzoek kan onze bevindingen staven, …? Na deze sessie kan jij een onderscheidende, authentieke en aantrekkelijke EVP neerschrijven, gedragen door jouw ambassadeurs en gematcht met wat jouw doelgroep verlangt.

Sessie 3: E-recruitment & online marketing

Vervolgens ontdekken we de wereld van online marketing, want de recruiter van de toekomst is effectief een marketeer! We leren jou om een employer marketing funnel op te zetten op maat van je doelgroep. Daarnaast duiken we ook in e-recruitment: de online tools (owned, earned, paid en social media) die je inzet om kandidaten te werven. Na deze sessie ben je in staat om het juiste talent te targetten en te overtuigen van je werkgeversimago. Jij wordt een 'employer of choice'!

Sessie 4: Jobbranding & personal brand

In de vierde sessie geven we je tips om je website op punt te zetten, duiken we in jobbranding, ambassadorship en je personal brand. Want als hr- professional ben jij het gezicht van je bedrijf: dé gatekeeper om je employer brand uit te dragen. Tot slot reiken we je basics aan om je campagnes en acties te evalueren, want meten is weten! Van impressies en clicks tot marketing pixels. Zo, jij bent klaar om een stevig employer brand op te zetten én doelgericht bij te sturen, zodat je als werkgever te allen tijde relevant blijft voor jouw doelgroep.

Sessie 5: Actieplan

Je legt jouw ontwikkeld actieplan voor aan Angelique en ontvangt persoonlijke feedback.

Spreker

Angelique Hoste is freelance Employer Branding en Talent Management Expert bij Colruyt Group, waar ze meeschrijft aan een straffe employer brand voor uiteenlopende profielen. Ze is ook gastdocente binnen het Postgraduaat HR aan Vives Business School, combineert dit met keynotes en bedrijfsfotografie. Ze heeft meer dan 15 jaar ervaring in hr, marketing en communicatie. De ideale mix voor een carrière met focus op employer branding.

Kmo-portefeuille

Voor dit lab kan je ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen. 

Benodigde informatie kmo-portefeuille 

  • Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126 
  • Type dienstverlening: opleiding 
  • Datum opleiding: 3/06/2024 
  • Projectbedrag: € 1300 voor leden, € 1950 voor niet-leden 
  • Aantal opleidingsuren: 15
  • Thema: Personeelsmanagement

Contactpersoon

Joyce Simoens

Adviseur arbeidsmarkt en onderwijs

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: €1.300
  • Niet-leden: €1.950

 

 

Adres

Voka West-Vlaanderen: President Kennedylaan 9A, 8500 Kortrijk
Voka | Brugge (Bedrijvencampus O-Forty): Kapellestraat 138, 8020 Oostkamp

Voorwaarden

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag