Skip to main content
  • Netwerkevents
  • Kortlopende begeleidingstraject: Internationale distributeurs vinden en optimaal inzetten

Kortlopende begeleidingstraject: Internationale distributeurs vinden en optimaal inzetten

Leer hoe je de juiste internationale distributeurs vindt en hoe je hen aan het werk zet om internationaal jouw producten op de kaart te zetten.

In een internationale verkoopstrategie is een distributeur een vitale schakel die fungeert als de eerste ambassadeur van je product in een buitenlandse markt. Daarom is het van groot belang dat je bij het uittekenen van een distributienetwerk niet alleen de juiste partners weet te kiezen, maar ook weet hoe je met een distributeur optimaal samenwerkt, hoe deze persoon denkt, wat die van jou verwacht en wat jij van hem kan verwachten.

Je wil je product op de meest efficiënte manier vermarkten en je denkt eraan om te werken met distributeurs? Tijdens deze tweeledige opleiding leer je een succesvol internationaal distributienetwerk te selecteren, op te zetten, uit te bouwen, aan te sturen en te behouden.

Programma

DAG 1: donderdag 1 juni 2023 bij Voka Mechelen-Kempen in kantoor Mechelen

DE PSYCHOLOGIE VAN DE DISTRIBUTEUR & OPZETTEN VAN EEN DISTRIBUTEURNETWERK

  • Hoe denkt een distributeur?
  • Hoe een distributeur engageren?
  • Wat is belangrijk voor een distributeur?
  • Hoe behoudt u maximale impact op de distributeur?
  • Bepaal het profiel van uw distributeur
  • Hoe een (inter-)nationaal distributeur netwerk opzetten, uitbouwen en houden op lange termijn?
  • Hoe maakt u uw distributeurs tot ambassadeurs van uw merk?
  • Impact van distributeurnetwerk op uw sales organisatie?
  • De distributeurs overeenkomst.

VALIDEREN EN VERLONEN VAN DISTRIBUTEURS

  • Formuleren van doelstellingen (kwalitatief en kwantitatief)
  • Meten van de performantie van uw distributeurs.
  • Durf prijzen en marges anders te bekijken.
  • Hoe beheerst u het prijsbeleid van uw distributeur in de verschillende markten?
  • Omgaan met distributeurs die fluctueren in omzet.
  • Bewaak de financiële gezondheid van je distributeur.

DAG 2: datum en locatie te bepalen met de deelnemende bedrijven zodat iedereen maximaal aanwezig kan zijn

VERKOPEN VIA DISTRIBUTEURS

  • Omgaan met een distributeur die niet opgestart geraakt.
  • Hoe nieuwe producten succesvol lanceren in een distributeur netwerk?
  • Marketingcommunicatie met distributeurs.
  • Belonen van distributeurs – hoe maak je er ambassadeur van?
  • Controleren van distributeurs?

CONFLICTEN MET DISTRIBUTEURS & OMGAAN MET FEEDBACK

  • Vermijden van channel conflicten
  • Hoe vermijden dat een distributeur jouw bedrijf verlaat voor een concurrent?
  • Hoe “nee” zeggen tegen een distributeur en waarom dat sterk kan werken?
  • Beëindigen van distributeurovereenkomst

Spreker

Peter Rabijns, Groeiversnellers

  • Al meer dan 25 jaar actief in Sales en Business Development met opbouw van handel in het buitenland.
  • Werkte voor kleine bedrijven alsook voor multinationals en kreeg op deze manier een goed beeld van de verschillende mogelijkheden die een bedrijf heeft als het internationale expansie overweegt. 
  • De cursus is 100% gebaseerd op eigen ervaring en geeft inzicht in hetgeen werkt en wat de valkuilen zijn.
  • Geeft deze cursus al enkele jaren 
peter

 


 

Contactpersoon

Petra Van Bouwelen

International Business Development Manager

Wanneer

Prijs

Leden: €550.00
Niet-leden: €550.00

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Dit traject wordt rechtstreeks ondersteund door Vlaio en komt niet in aanmerking voor de KMO-portefeuille. De Vlaio voorwaarden vindt u hier.

logo Vlaio

 

MK - Advertentie Van Dessel
Advertentie VanRoey- nov