Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Infosessie: Hoe een uniek merk, product of verpakking creëren?
branding and pack

Infosessie: Hoe een uniek merk, product of verpakking creëren?

It’s all about branding(and packaging)! Tijdens deze gratis infosessie kom je er alles over te weten. 

De lancering van een nieuw product of verpakking gaat steeds gepaard met de zoektocht naar een catchy brand, een cool design en een unieke beleving. 

Innovatie dient te leiden naar een krachtig geheel, een beleving die blijft nazinderen en die voorsprong genereert. In deze infosessie wordt er dieper ingegaan op de verschillende facetten die bijdragen tot een unieke beleving bij de lancering van een nieuw product of nieuwe service. Tegelijkertijd wordt er stilgestaan bij de specifieke juridische elementen die bij het ontwerpen van een nieuwe merk, product of verpakking een prominente rol zullen spelen, nl. het merken- en modellenrecht. 

Wat leer je uit deze infosessie?

  • Hoe zet je een idee om in een product/service met een uniek karakter en op welke wijze kunnen merken- en modellenregisters gebruikt worden in een proces van branding-, product- en verpakkingscreatie?
  • Over welke informatie dien je te beschikken om op een veilige wijze eennieuw merk en dito design te lanceren? 
  • Hoe kan je zelf gebruik maken van het merken- en modellenrecht als derden jouw brand en/of design kopiëren of hier zonder gêne dicht tegen aanleunen?
Programma
  • Beschrijving van het design proces van idee tot de lancering van een nieuw product of nieuwe verpakking
  • Beschrijving van de verschillende stappen in de go-to-market strategie
  • Merken – en modellenrecht: een korte inleiding
  • Het gebruik van informatie inzake merken en modellen bij de creatie van brands
  • De bescherming van merken en modellen in lijn met de branding
  • Mogelijkheden om op te treden tegen inbreuken 
Doelgroep & voorkennis

Iedereen met interesse in dit topic is welkom. Vooral interessant voor medewerkers van de juridische dienst, sales & marketing, R&D, innovatie, communicatie en CEO's.

Voor deze infosessie is geen voorkennis vereist.

Docent

Vincent De Smedt, founder bij Edmire

Vincent is de oprichter en algemeen directeur bij Edmire. Edmire is een duurzaam innovatieteam met een divers klantenportfolio. Ze werken nauw samen met mensen die dezelfde visie delen en ondersteunen hen van idee tot lancering en daarna.

Bram Dejan, partner bij Gevers

Bram staat cliënten bij in de identificatie, bescherming en het vrijwaren van hun belangen (innovaties) en dit in relatie tot Intellectuele Eigendom. Hij heeft een specifieke focus op de wisselwerking tussen branding/packaging en intellectuele eigendom. 

Meer info? 

Filip Vanderhoydonks, filip.vanderhoydonks@voka.be, +32 11 56 02 32

Een overzicht van al onze opleidingen en diensten vind je op www.voka.be/limburg/innovatie

Deze adviesdag is in samenwerking met:

gevers edmire

 

vlaio

 

Contactpersoon

Filip Vanderhoydonks

Adviseur innovatie & digitalisering

Adres

Voka - KvK Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Gratis, inschrijven is verplicht. 

Deze sessie wordt hybride georganiseerd.
Gelieve bij uw inschrijving te noteren indien u online wenst te volgen.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Wij houden rekening met deze preventiemaatregelen

  • Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar en respecteren de social distancing, zowel binnen als buiten.
  • Indien er geen 1,5 m afstand kan gegarandeerd worden vragen wij je om je mondmasker te dragen (bijvoorbeeld tijdens de koffiepauze, bij het binnenkomen en het verlaten van de vergaderzaal, wanneer je naar het toilet gaat,…).
  • Zalen en lokalen worden verlucht, materiaal wordt consequent gedesinfecteerd
  • In ons gebouw geldt een looprichting die aangegeven is op de vloer, gelieve deze te respecteren.
  • Handgels staan ter beschikking in elke zaal en in de hal.

We volgen de situatie op de voet en houden ingeschreven deelnemers op de hoogte rond eventueel extra maatregelen of wijzigingen.

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo