Skip to main content
Map

Bouw jouw marketing en verkoop uit met data

Weet jij hoeveel het jou kost om een nieuwe klant binnen te halen? Of hoe je jouw omzet per klant kan verhogen en toekomstige verkopen kan voorspellen? Zou je het bereik van jouw reclamecampagnes graag optimaliseren? In deze opleiding kom je te weten hoe je jouw marketingaanpak én jouw verkoop kan uitbouwen op basis van data.

Marketingbeslissingen worden niet meer op het gevoel genomen, maar op basis van cijfers. Data kunnen ook in jouw bedrijf een cruciale rol spelen in het omgaan met uiteenlopende vraagstukken. Want ze geven jou een beter inzicht in jouw klanten. Hierdoor kan je hen echt centraal stellen en bijgevolg hun klantbeleving aanzienlijk verbeteren.

Ondanks het duidelijke potentieel van datagedreven marketing is het voor sommige kmo’s evenwel moeilijk om ermee te starten of structureel toe te passen. Dit traject biedt je hiervoor de gepaste begeleiding. Na de drie sessies weet je perfect hoe je jouw data kan inzetten om jouw marketing en verkoop te verbeteren.

INHOUD

Sessie 1: Inleiding

  • Wat is datagedreven marketing & sales?
  • Waarom is dit belangrijk en hoe start je hiermee? 
  • Hoe leer je jouw klanten kennen?
  • Wat is een dataplatform?

Sessie 2: Workshop

  • Definiëren van data use cases voor jouw marketing & sales
  • Haalbaarheidsanalyse van deze use cases

Sessie 3: Praktische uitwerking van jouw use cases

SPREKERS

Lorenz Feyen – data scientist bij Infofarm
Lorenz houdt zich dagelijks bezig met de nieuwste en hipste technologieën binnen de datawereld. Kunstmatige intelligentie zet hij in om autonome voertuigen te besturen of om verkoopvoorspellingen te maken.

Jasper Callearts – data strategist bij Infofarm
Jasper ondersteunt bedrijven bij intelligente en datagedreven beslissingen. Hij koppelt data aan de bedrijfsstrategie en zet dataplatformen op om inzichten te creëren. Sinds zijn studies is hij gepassioneerd door kunstmatige intelligentie en haar toepassingen binnen de biomedische wereld.

 

Contactpersoon

Laura Govaerts

adviseur innovatie & digitale transformatie

Wanneer

Prijs

550 euro (excl. 21 % btw) voor de drie modules.

Deze prijs is mogelijk dankzij de financiële steun van het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen via het programma ‘Samen voor #sterkondernemen’.

KMO-portefeuille is niet van toepassing.

Voorwaarden

Annulatie

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 25 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Privacy

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

AW_Welt_6stappenplan
AW_Welt Whitepaper Inclusieve leidinggevende
AW_Digitalisering