“Partners in meer dan 30 landen”
De Britse producent van digitale schermen Allsee heeft sinds 8 jaar in Oostende een uitvalsbasis naar continentaal Europa. “De Europese markt vraagt een eigen benadering waarbij markt- en talenkennis superbelangrijk zijn”, zeggen commercial manager Arne Goudeseune en managing director Guillaume Vandenberghe.

Allsee in Oostende behoort tot een Britse groep met kantoren in Europa, Azië en de VS. “Ons moederbedrijf werd in 2007 opgericht in Birmingham (VK) en was een pionier in hardware voor commerciële digitale displays”, vertelt managing director Guillaume Vandenberghe. “Uniek is dat we ons volledig in digital signage specialiseerden; het is onze enige activiteit. Door die focus is de groep niet alleen producent van schermen – in eigen productiefaciliteiten – maar denken we ook actief met onze klanten mee voor slimme, geïntegreerde oplossingen.”
“We evolueerden van enkel hardware naar totaaloplossingen op maat.”
Guillaume Vandenberghe en Arne Goudeseune
“We evolueerden van enkel LCD-displays naar een breed aanbod van onder andere LED-schermen en touchscreens, die we met accessoires zoals camera’s en sensoren kunnen uitrusten. Daarnaast ontwikkelden we een softwaresysteem om content te beheren en aan te sturen. Met een netwerk van gespecialiseerde partners leveren we totaaloplossingen op maat voor uiteenlopende sectoren van retail en horeca tot kantoren, ziekenhuizen, sportzalen, productieomgevingen en evenementen.”
Waarom zou een bedrijf uw schermen gebruiken?
Commercial manager Arne Goudeseune: “Wij werken direct op de return on investment. Het slim inzetten van digitale displays verhoogt het aantal showroombezoeken en de betrokkenheid met de klanten. Een voorbeeld van het gebruik van sensortechnologie zijn lift & learn-toepassingen: zodra producten opgenomen of aangeraakt worden, verschijnt er op een display automatisch relevante en gepersonaliseerde content om de winkelervaring te verrijken. De data die daarbij gegenereerd worden, zijn uiterst waardevol. Die mogelijkheden om verbinding te scheppen, demonstreren we nu in het Britse paviljoen op de Wereldtentoonstelling in het Japanse Osaka. Vanuit Oostende gingen we trouwens mee op de Voka Trend Tour Expo Japan.”
Wat is de rol van de vestiging in Oostende?
Vandenberghe: “Wij staan sinds 2017 in voor de verkoop en dienstverlening op het Europese continent. We werken met een 10-tal mensen en zoeken extra collega’s. Van hen verwachten we een nieuwsgierigheid naar technologische vernieuwing, commerciële feeling en adequate talenkennis. Vooral dat laatste is in Europa nog steeds superbelangrijk.”
Hoe benadert u de markt?
“We bouwden een sterk internationaal partnernetwerk op, met in meer dan 30 landen minstens één vaste partner. Zo kunnen we onze expertise breed beschikbaar stellen en onze aanwezigheid stap voor stap uitbreiden. We zijn daarnaast sterk lokaal verankerd, met projecten in en rond Oostende zoals het Kursaal en de Allsee VIP Lounge bij Basketbalclub Filou Oostende. Tijdens het culinaire evenement Ostendaise werden onze displays en technologie ingezet om bezoekers te informeren en bezoekersstromen in kaart te brengen.” (RJ - Foto EV)