Netwerken is een van de belangrijkste pijlers van Voka – KvK Vlaams-Brabant. Maar wie zijn de ondernemers die regelmatig hun netwerk uitbreiden en inspiratie opdoen? Iedere maand laten we een van hen aan het woord, die het stokje doorgeeft aan een collega-netwerker. Het resultaat? De meest ondernemende estafette van het land!
Kaat Colson & Lore Van Nerum
Growthhub
Functie: Marketing & Sales
“GrowthHub? Dat is een onafscheidelijk duo dat al hun energie inzet voor marketing en sales”. Dit is wat we vaak van andere horen en we zouden het niet beter kunnen omschrijven. We combineren marketing en sales zoals een ideale Tinder-match, maar dan toch eentje die blijft duren.”
Wat betekenen (Jong) Voka-netwerkevents voor jullie?
Jong Voka is een plek waar je mag lachen, ontspannen, jezelf mag zijn en waar niemand je vreemd bekijkt als je een pintje (of twee) vasthoudt. Het is met mensen die dezelfde “work hard, play hard”-mentaliteit hebben. Geen stijve netwerkevents zoals bij de ouderen, maar eerlijke gesprekken over hoe ondernemen soms pure chaos kan zijn.
Hoe ziet succes er voor jullie uit?
Voor ons is dat geen cijfersfetisj of een team van honderd man. Wij willen vooral zolang mogelijk samen blijven doen wat we graag doen: strategieën uitwerken die anderen echt vooruithelpen. De vrijheid om creatief te zijn, te experimenteren en te bouwen aan iets waar we trots op zijn, dat is voor ons succes.

Wat is het beste compliment dat jullie ooit kregen over jullie werk?
“1 + 1 is bij jullie geen 2, maar 3.” Misschien wel het mooiste compliment dat we ooit kregen, van Sven Stevens, directeur administratie en financiën bij Premed.
En eerlijk? Beter kunnen we het zelf niet verwoorden. Het vat precies samen hoe wij werken: op basis van wederzijds vertrouwen en verder met energie en enthousiasme dat telt voor drie. Het is die chemie die maakt dat een samenwerking niet alleen werkt, maar ook gewoon plezant is.
“Start before you're ready because you never are.”
Want stilstaan is achteruitgaan. En bij GrowthHub zijn we eerder van het type: voet op het gaspedaal, kijken doen we onderweg wel.
Welk misverstand hoor je het vaakst over marketing of jouw job?
“Ah, ik heb nu geen budget voor mooie social media posts.” Oké, maar als je denkt dat marketing enkel daarom draait, dan zit je er helemaal naast. Maar als je niet investeert in zichtbaarheid, hoe verwacht je dan dat mensen je kennen of dat je gaat groeien?
Marketing is geen luxe, het is de motor van je sales. En nee, het gaat niet alleen om wat visuals online gooien.
Wat zou je exact hetzelfde doen als je opnieuw moest beginnen met ondernemen – en wat nooit meer
Opnieuw? Zonder twijfel: starten voordat we ‘klaar’ waren. Want spoiler: je bent nooit écht klaar. De beste lessen leer je onderweg.
Wat nooit meer? Iedereen willen pleasen. Zelfs Nutella krijgt kritiek. Dus als iets niet goed voelt, durven wij op tafel slaan en onze expertise delen. Always trust your gut.
Als je nooit moest slapen, hoe zou je de vrijgekomen tijd dan besteden?
We zijn nu al lid van team no-sleep, maaaar er staan nog massa’s ideeën op onze bucketlist. Van skydiven tot de Dodentocht wandelen en ja, zelfs een GrowthHub-tattoo overwegen. Maar ook: meer tijd voor side-projects, inspirerende business trips en het uitproberen van nieuwe concepten. In dit geval wel met dubbele porties koffie please.
Growthhub
Growthhub is gespecialiseerd in Marketing en Sales. Kaat en Lore zijn ontstaan vanuit de visie dat ze ondernemers willen helpen door strategieën om te zetten in uitvoering. Niet saai, ingewikkeld of vermoeiend, maar eerder met creativiteit, fun en pit. Jullie kunnen hun zien als een dubbele espresso voor jouw onderneming. www.growthhub.be