Skip to main content

NPS - Network Promotor Score

Hoe met Net Promoter Score (NPS) het hoofd en het hart van je klanten veroveren? De Net Promoter Score is een belangrijke KPI voor klanttevredenheid en klantloyaliteit. Hoe hoger deze score, hoe meer tevreden en loyaal klanten en gebruikers zijn. Centraal staat de vraag hoe waarschijnlijk het is dat klanten het bedrijf of merk zouden aanbevelen aan anderen. Tijdens deze opleiding lichten we het begrip 'Net Promoter Score' toe in de brede zin van het woord. 

Wat is Net Promoter Score? 

Tevreden klanten zijn ontzettend waardevol voor een bedrijf. Maar hoe weet je of je klanten zo tevreden zijn dat ze jouw bedrijf aanbevelen aan mensen die zij kennen? Wanneer dit zo is, heb je te maken met ambassadeurs van jouw merk. En deze wil je behouden of zelfs vermenigvuldigen! Hoeveel ambassadeurs je hebt en waarom ze wel of niet tevreden zijn, kun je achterhalen met de NPS. 

De toegevoegde waarde voor jouw onderneming 

De Net Promoter Score (NPS) is een managementtool die gebruikt kan worden om de klantloyaliteit te meten wat zorgt voor duurzame omzetgroei. De methode is door veel bedrijven omarmd en wordt door meer dan twee derde van de bedrijven uit de Fortune 1000 gebruikt.  Hoe kan jij NPS gebruiken om je bedrijf duurzaam te doen groeien? Kom meer te weten tijdens deze opleiding. 

Programma

We behandelen volgende vraagstukken tijdens deze opleiding: 

  • Wat is NPS? 
  • Hoe meet en bereken je NPS? 
  • Hoe NPS gebruiken in b2b & b2c 
  • Hoe NPS gebruiken om je bedrijf te doen groeien  
  • NPS cases en voorbeelden 
  • De valkuilen van NPS  

Wat heb je na afloop geleerd : 

  • Wat is NPS en hoe kan ik deze gebruiken in mijn organisatie?  
  • NPS voorbeelden en cases 
  • De valkuilen van NPS  
Doelgroep

Managers + bedrijfsleiders, Commerciële profielen, marketing directeurs  

Geen voorkennis nodig.

Docenten

Stijn Preuveneers of Bran Van Welden, zaakvoerders Volt.  

Volt  
Klanten die bewust kiezen voor een bedrijf, dat geeft vonken. Het is die verbinding die Volt creëert tussen bedrijf, medewerkers en klanten zodat alle betrokkenen een hoge toegevoegde waarde ervaren. Als one-stop-partner ontwikkelen en implementeren ze slimme oplossingen om van je klanten en medewerkers echte fans te maken. Van grote strategische keuzes tot alle operationele dimensies die hiermee samenhangen.  Ze verbeteren de klantgerichtheid van bedrijven. 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille: 

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 1.5 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be

   KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg

Contactpersoon

Melanie Capocciuti

Adviseur innovatie & digitalisering

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 145,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 185,00 excl. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo