Het aantrekken van de juiste medewerkers kan een uitdaging zijn voor veel bedrijven. Een effectieve manier om dit aan te pakken is door te werken aan je werkgeversimago, oftewel Employer Branding. Dit is essentieel om talent aan te trekken en te behouden. Tijdens deze intensieve opleidingsdag leer je alles wat je nodig hebt om een duurzaam en aantrekkelijk werkgeversimago op te bouwen.
Concreet biedt deze opleiding je de nodige kennis en tools om een duurzaam werkgeversimago op te bouwen. Zowel om de juiste profielen aan te trekken, als om interne betrokkenheid en retentie van medewerkers te verhogen. Hierbij voorzien we je van een theoretisch kader dat wordt ondersteund door hedendaagse voorbeelden uit de praktijk. Daarnaast krijg je een handleiding waarmee je jouw werkgeversidentiteit in kaart kunt brengen.
Wat heb je geleerd na deze opleiding?
Theoretisch kader: Krijg een diepgaand begrip van de principes achter employer branding en waarom het zo belangrijk is voor jouw organisatie.
Goede praktijken: Krijg inzicht in do’s and don’ts vanuit hedendaagse cases van bedrijven die succesvol hun werkgeversimago hebben versterkt.
Concrete tools en handleidingen: Leer hoe je jouw eigen werkgeversidentiteit in kaart brengt en vertaalt naar een authentiek en overtuigend employer brand. Krijg zicht op de optimalisaties die je kan doorvoeren in de Candidate experience van je eigen organisatie.
Doelgroep en voorkennis
HR-profielen of marketeers die werken aan employer branding
Digital recruiters en marketeers
Zaakvoerders
Andere profielen die betrokken zijn bij werving en selectie en/of de ontwikkeling van een werkgeversmerk.
Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding.
Intro en kennismaking
Een blik op employer branding – wat is het (niet)?
Hoe breng ik mijn employee value proposition in kaart?
Hoe pimp ik mijn candidate experience?
Jouw docent
Maak kennis met Ward Mertens, Employer Branding strategist bij Insilencio.
Ward is een Ervaren Employer Branding strateeg met ruim 20 jaar werkervaring op de teller.
- Bouwen van sterke (werkgevers)merken.
- Missie gedreven marketing, vanuit het hart van organisaties en ondernemingen.
- Impactvolle communicatie en gedragsverandering.