Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • “Feedback moet je zien als een geschenk. Ik probeer altijd op zoek te gaan naar lessen.”

“Feedback moet je zien als een geschenk. Ik probeer altijd op zoek te gaan naar lessen.”

  • 03/01/2024

In deze rubriek stellen we elke maand vijf vragen aan een ondernemende Limburger, waarna hij of zij het stokje doorgeeft aan een collega-ondernemer. Deze maand is het de beurt aan Marjolein Nijs, CEO van wellnessspecialist Gervi uit Maasmechelen.

Marjolein Nijs
Leeftijd: 38 jaar
Aantal jaren zaakvoerder: juli 2023 gestart als CEO, 
11 jaar ervaring bij Gervi
Levensmotto: “Fortune favors the brave!”

 

Waarop ben je het meest trots als ondernemer?

“Op ons groeiparcours, als bedrijf en als team. In juli dit jaar heb ik het stokje van mijn vader overgenomen als CEO. Toen ik 11 jaar geleden begon bij Gervi, hadden we drie winkels. Nu hebben we er één in elke Vlaamse provincie. Onze klantenkring is serieus gegroeid, en in het spoor daarvan ons team. We mogen ons echt wel pioniers noemen op het gebied van wellness in ons land, en we hebben heel wat mooie projecten gerealiseerd. Daarnaast hebben we een Outdoor Living-tak aan ons bedrijf toegevoegd, die zich bezighoudt met de aankleding van tuinen en terrassen.”
 

Waarom ben je zo gepassioneerd door ondernemen?

“Vooral omdat je als ondernemer echt een positieve impact kan hebben. Om te beginnen op je klanten. We verkopen fijne producten, de mensen zijn altijd blij als je hun jacuzzi of sauna komt leveren. We brengen onze klanten ontspanning en fijne well­nessmomenten met het gezin. Daarnaast vind ik het mooi om te zien hoe onze medewerkers evolueren, hoe ze groeien als je in hen investeert. Dat maakt voor mij ondernemen mooi.”
 

Hoe ga je als ondernemer om met tegenslagen? Kan je een concreet voorbeeld noemen?

“Een van mijn lievelingsquotes is: ‘Never a failure, always a lesson’. Ik probeer altijd op zoek te gaan naar de lessen die ik kan leren uit tegenslagen of moeilijke ervaringen. Feedback moet je zien als een geschenk. Het gebeurt dat klanten of medewerkers het niet eens zijn met beslissingen die je neemt als bedrijfsleider. Dan stel ik mezelf de vraag: heb ik deze boodschap wel op de goede manier gebracht? Of: heb ik het ‘waarom’ van deze beslissing misschien niet goed duidelijk gemaakt? Wat niet wegneemt dat ik mezelf nog bijna dagelijks aan mijn eigen quote moet herinneren (lacht).”

 

Wat maakt werken in jouw bedrijf zo aangenaam voor medewerkers?

“Ik wil mensen graag zien doorgroeien in ons bedrijf en ik bied hen ook de mogelijkheden om dat te doen. Ons bedrijf is in volle groei, dus voor iedereen die gemotiveerd is en verantwoordelijkheid wil opnemen, liggen er kansen bij ons. Daarnaast is de wellness- en ontspanningsbranche gewoon een heel leuke sector om in te werken. De klanten genieten echt van onze producten, en dat spreekt veel mensen aan.”

 

Welke drie persoonlijke vaardigheden vind je essentieel voor een ondernemer/bedrijfsleider?

“In de eerste plaats goed kunnen luisteren. Daarnaast dien je over een zekere daadkracht te beschikken. Je moet beslissingen durven te nemen, knopen durven door te hakken. Tegelijk moet je je wel blijven opstellen voor feedback van je medewerkers. Het is niet omdat je CEO bent dat je de wijsheid in pacht hebt en iedereen alleen maar naar jou moet luisteren.” 

Contactpersoon

Kristien Put

Coördinator Bedrijvig Limburg

Artikel uit publicatie