Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 27/05/2025

Geef het maar toe: we houden allemaal van bedrijfsevents! We kijken uit naar de jaarlijkse teambuilding, genieten van een productlancering en zijn trouwe congresgangers. Events zijn dan ook een uitgelezen manier voor ondernemingen om hun bedrijfsverhaal door te trekken naar medewerkers, stakeholders en potentiële klanten. Event Masters uit Willebroek creëert al dertig jaar authentieke ervaringen en memorabele evenementen voor bedrijven. “Een goed event helpt mensen en bedrijven connecteren”, zegt CEO Bert Knuts. “In een wereld vol digitale en AI-prikkels blijft live dé manier om echt contact te maken. Met onze belevingen raken we mensen: we brengen ze samen, we inspireren en we motiveren.”

Bedrijfsevents zijn vandaag veel meer dan gewoon een feestje of een leuk extraatje voor je medewerkers. Bedrijven en organisaties zijn op zoek naar belevingen die blijven hangen en die mensen dichter bij elkaar brengen. Het zijn strategische momenten die een impact moeten nalaten.

“Event Masters is dan ook niet zomaar een evenementenbureau”, vertelt Bert Knuts. “We zijn een team van gepassioneerde professionals die van elk event een totaalbeleving maken. Het bedrijf ontstond in 1995 als pionier in avontuurlijke teambuildings. In de beginjaren trokken we vooral richting Ardennen, waar geklommen werd in bomen en we halsbrekende toeren uithaalden met quads (lacht). Maar we evolueerden snel en ontwikkelden eigen teambuildingconcepten met de focus op learning outcomes en breidden in de jaren 2000 uit met tailormade events, brand activations, internationale events en logistieke ondersteuning voor bedrijven. In 2017 vervolledigden we ons aanbod met de oprichting van een congresafdeling, die congressen, meetings en conferenties organiseert in binnen-en buitenland.”

Live centraal

Vandaag is Event Masters uitgegroeid tot een strategische partner in live communicatie met 46 vaste medewerkers en een heel team van freelancers. “We begeleiden kleine en grote bedrijven van het eerste idee tot de finale productie”, licht Bert Knuts toe. “Onze aanpak is persoonlijk en creatief. We starten altijd met luisteren en bouwen dan een concept dat zowel inhoudelijk als emotioneel klopt. Elk bedrijf is uniek, dus ieder event verdient een aanpak op maat. Het live-aspect staat bij ons centraal. Want na de coronajaren beseffen bedrijven meer dan ooit het belang van rechtstreeks contact. Teambuildings zorgen voor meer motivatie en verbondenheid binnen teams. Congressen, beursbelevingen en klantevents brengen boodschappen over op een manier die blijft hangen. Je hebt er echte gesprekken en directe merkbeleving. En een sterk livemoment levert ook nog eens waardevolle content op die bedrijven kunnen hergebruiken via sociale media, nieuwsbrieven of in de interne communicatie.”

Duurzaam en betrokken

Event Masters neemt ook heel bewust een maatschappelijke rol op. “We brengen duurzaamheid echt in de praktijk”, verduidelijkt Bert Knuts. “In ons hoofdkantoor in Willebroek en onze nieuwe vestiging in Gent zetten we in op moderne technieken en ook tijdens de organisatie van onze events kiezen we bewust voor herbruikbare materialen, lokale partners en duurzame mobiliteit. Via een structureel partnership met Kompanjon, een organisatie die kwetsbare jongeren ondersteunt, dragen we actief bij aan het creëren van meer kansen voor deze jongeren.”

Die betrokkenheid trekt Event Masters ook door naar de eigen medewerkers en klanten. “Onze mensen zijn onze grootste troef”, weet Bert Knuts. “We investeren in hun welzijn, groei en engagement. Zo bouwen we aan een warme bedrijfscultuur waar talent kan bloeien. Dat enthousiasme voel je in elk project en ook onze klanten pikken dat op. Zo’n 80% van onze klanten keert terug na een eerste samenwerking.”

In een wereld vol digitale en AI-prikkels blijft live dé manier om echt contact te maken.

Bert Knuts, CEO Event Masters

Trouw aan de missie

CEO Bert Knuts kijkt met vertrouwen naar de komende dertig jaar. “Live is en blijft een essentieel onderdeel van de marketing- en communicatiestrategie van bedrijven”, besluit hij. “Of het nu gaat om een teambuilding voor twintig personen, een B2B-event voor klanten en stakeholders of een congres voor honderden deelnemers, wij blijven trouw aan onze missie: bedrijven helpen hun boodschap krachtig te vertalen in een inspirerende beleving. In het najaar zetten we dit voornemen kracht bij door – uiteraard (lacht) – tijdens een event onze komende dertig jaar te vieren. Tijdens een visie-event voor onze medewerkers, stakeholders en klanten gaan we ons strategisch verhaal voor de toekomst uit de doeken doen. Event Masters bouwt al dertig jaar aan belevingen die verbinden, motiveren en impact creëren en dat zullen we de komende dertig jaar blijven doen.”

Jouw advertentie in Ondernemers?

Adverteren via Voka Mechelen-Kempen

Klik hier

Artikel uit publicatie

NTX
Logo Van Havermaet Partner Voka Mechelen-Kempen
ING
Logo Mensura
Logo SD Worx
Deloitte Private
Logo Degroof Petercam Partner Voka Mechelen-Kempen
pfl
Logo VanRoey Parnter Voka Mechelen-Kempen