Commerciële slagkracht stopt niet bij de salesafdeling. In deze workshop ontdek je hoe élke medewerker kan bijdragen aan waardevolle klantenrelaties en het succes van de onderneming.
Deze ééndaagse opleiding laat zien hoe alle afdelingen – van HR tot finance en R&D – een rol spelen in commerciële groei. Je leert de noodzakelijke stappen van het salesproces kennen en hoe waardegedreven communicatie daarin centraal staat. Met interactieve sessies, praktische tools en tips ontdek je hoe je als medewerker vanuit jouw rol kan bijdragen aan klantencommunicatie, verkoopinspanningen en bedrijfsresultaten. Het resultaat is een organisatie waar iedereen vanuit een salesperspectief denkt en handelt.
Wat heb je geleerd na deze opleiding?
- Hoe elke medewerker kan bijdragen aan commerciële slagkracht.
- Hoe je waardevol en klantgericht communiceert, ongeacht je functie.
- Hoe je de basisstappen van het salesproces begrijpt en toepast.
- Hoe je tools en tips inzet om verkoop- en organisatieresultaten te versterken.
Doelgroep en voorkennis
Deze opleiding is geschikt voor:
- Voor alle medewerkers die direct of indirect contact hebben met klanten.
- Geschikt voor alle afdelingen (HR, finance, R&D, marketing, operations, …).
- Geen voorkennis vereist.
De waarde van mijn bedrijf
- Waar staat mijn bedrijf voor?
- Definitie van de kwalitatieve en kwantitatieve waarde
- De totale waarde-ervaring voor de klanten
- Hoe de kwaliteits- of waardeperceptie verbeteren?
- Het kwantificeren van onze waarde voor de klant
Het aanbod van mijn bedrijf of product
- De bedrijfspresentatie
- The one minute elevator pitch
- Oefeningen
Hoe dragen wij bij tot het succes van ons bedrijf?
- Concept van multi-level selling
- Upselling & Cross-selling
- Oefeningen
Waarde-gedreven communicatie
- Een positieve aanpak ontwikkelen
- Een connectie maken
- De behoefte achter de behoefte ontdekken
- Voordelen verkopen
- Hoe maak je van een bezwaar een opportuniteit?
- Afsluiten
Praktijk & Actieplan
- Feedback & leerpunten
- Actieplan
Gemiddelde evaluatiescore: 89%
Jouw docent
Maak kennis met Peter Tans, Partner bij Valueselling Consulting
Peter heeft een uitgebreide carrière in verkoop, verkoopmanagement en algemeen management in de farma-, industrie- en bouwsector. Voor Valueselling Consulting heeft hij reeds aan verschillende internationale en lokale klantprojecten gewerkt en heeft hij diverse sales boeken geschreven (Strategic Selling Simplified, Let's boost your business, Het Grote Verkoopboek, de Valueselling Toolkit).

Maak kennis met Liesbet Beusen, Partner bij Valueselling Consulting.
Liesbet heeft 30 jaar ervaring en combineert technische expertise met commerciële inzichten. Ze gaf tien jaar lang motiverende en praktijkgerichte trainingen. Haar kracht ligt in het inspirerend overbrengen van kennis en het begeleiden van teams. In haar loopbaan werkte ze nauw samen met overheden en leidde ze complexe projecten. Die ervaring vertaalt ze nu naar doeltreffende en impactvolle opleidingen. Ze is mede-auteur van het boek ‘Strategic Selling Simplified’.

Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:
