Is het schrijven van rappelbrieven in deze ChatGPT tijd nog relevant? Zeker en vast omdat je nadenkt over de stijl, taal, vorm en inhoud. Een goede call to action, het gebruik van nudging zullen de effectiviteit van je aanmaningen spectaculair verbeteren.
Deze opleiding richt zich op de effectiviteit van geschreven aanmaningen en de keuze van het juiste communicatiemedium. Werken traditionele aanmaningsbrieven nog, of is een bericht via WhatsApp of SMS effectiever? Ook de mogelijkheden van nieuwe technologieën, zoals ChatGPT, worden verkend. Cruciaal in de cursus is de aandacht voor taal, vorm, stijl en inhoud, zodat de aanmaning niet alleen juridisch correct is, maar ook overtuigend. De opleiding biedt praktische tips en voorbeeldbrieven om meteen aan de slag te kunnen. Hierdoor ben je beter uitgerust om betalingen succesvol en wettelijk correct te incasseren.
Doelgroep en voorkennis
De opleiding is opgesteld voor iedereen die regelmatig in contact komt met wanbetalers en die graag een bredere kijk wil hebben op het hele gebeuren.
De voorbeelden en cases zullen bepaald worden op basis van de deelnemers zodat er een heel concrete leerervaring zal ontstaan.
Er is geen voorkennis vereist. Zowel ervaren als junior profielen hebben baat bij deze opleidingen.
Werkt een geschreven aanmaning nog?
Welk communicatiemedium kies je? Whatsapp? Sms? Aangetekende mail…
ChatGPT?
Taal, vorm, stijl én inhoud van een (wettelijk) correcte aanmaning.
Gemiddelde evaluatiescore: 91%
Jouw docent
Maak kennis met Marleen Miechielsen van Miechielsen Training & Consulting
- coach en consultant in creditmanagement en customer excellence
- auteur van diverse boeken rond debiteurenbeheer
- gastdocent aan de PXL

Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:
