Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 19/12/2025
  • /2025

Welkom bij ‘Spotlight’, waar we de schijnwerpers richten op talent dat het  kloppende hart van Limburgse bedrijven vormt. In deze rubriek gaan we in gesprek met de mensen achter de schermen, de medewerkers die elke dag opnieuw bijdragen aan het succes en de groei van hun organisaties. Deze maand: Robby Pachen van Fryns

ro

 

Hoe ben je bij Fryns terechtgekomen? 
“Tijdens mijn studie communicatie en marketing organiseerde ik een evenement in het Hasseltse Jenevermuseum. Jenever interesseerde me al langer. Tijdens dat event viel Fryns me meteen op: wat een mooi merk en product, dacht ik. Daarna heb ik stage bij hen gelopen, wat zo goed meeviel dat ik er afgelopen zomer, na mijn studie, ineens ‘voor echt’ aan de slag ging. Dit is dus mijn eerste ‘echte’ job.” 

Waarom werk je hier graag? 
“Ik voel me echt een deel van de familie en ik ken weinig merken met zo’n mooi verhaal. Het bedrijf was decennialang in externe handen, tot de familie Fryns in 2018 opnieuw zelf aan het roer kwam. Zelf focus ik vooral op het groeiende alcoholvrije segment. Daar wordt een mooie, innovatieve twist aan gegeven en het maakt me fier om het naar buiten te mogen brengen. Onze sector is supercompetitief, dus als je niet grondig te werk gaat, speel je je klanten zo weer kwijt. Ik hou gelukkig wel van een uitdaging.” (lacht)

Wat is jouw mooiste ervaring tot nu bij Fryns? 
“Ik ben enorm blij met het feit dat mensen ons stilaan beginnen te kennen. We zijn natuurlijk geen groot merk, maar onze naam doet wel bij meer en meer mensen een belletje rinkelen – ook bij sterrenchefs en ook in andere provincies. Daar hebben we hard voor gewerkt en het is mooi om te zien dat het iets begint op te leveren.”

Wat doe je om de balans tussen werk en privé te bewaren? 
“Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo mee bezig ben. Klanten kunnen altijd bij me terecht, ook in het weekend. Wanneer ik met mijn vrienden op stap ben, vind ik het zelfs fijn om over mijn job te worden aangesproken. En als ik Fryns op een menukaart spot, geeft dat me superveel voldoening.”

Wat is jouw sterkste professionele eigenschap? 
“Ik ben een goede babbelaar, dus het mondelinge sales-gebeuren ligt me helemaal. Al heb ik ook stress voor iedere pitch bij potentiële klanten, groot of klein. Een tijdje geleden bezocht ik een Antwerps influencer-restaurant. Die klant wilde ik heel graag binnenhalen, dus ik stond strak van de zenuwen. Het gesprek verliep ontzettend moeizaam en ik kreeg de ene lastige vraag na de andere. Een paar uur later kwam toch het nieuws dat ze met ons in zee wilden gaan. Topmomentje.”

Contactpersoon

Kristien Put

Coördinator Bedrijvig Limburg

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?
Appsys
Barrier
Trixxo
KPMG
Alk Reismakers
Propaganda
ING
Mensura
SDWorx
Groep JAM