Skip to main content
Voka Opleiding

Beyond Borders USA

Internationaal Ondernemen

De Verenigde Staten waren in 2019 de vijfde voornaamste uitvoermarkt van België, en de belangrijkste uitvoermarkt buiten de Europese Unie. Het is en blijft belangrijk om in te zetten op een exportstrategie naar de USA. Mercurio Beyond Borders USA is er voor ondernemingen die reeds een exportstrategie ontwikkeld en/of geïmplementeerd hebben en die nieuwe markten zoals de USA willen veroveren of er hun positie lokaal willen versterken.

Jouw eerste stappen op de Amerikaanse markt 

De Verenigde Staten worden gezien als de grootste economie van de wereld. Het land staat in de top 5 van belangrijkste handelspartners voor België en veel Belgische ondernemers zijn al met succes actief in de Verenigde Staten. Maar waar liggen de kansen voor jou? Ontdek tijdens 4 interactieve sessies wat de Amerikaanse markt jou te bieden heeft, wat de risico's en knelpunten zijn, wat de juiste marktaanpak is, waarmee je rekening moet houden en hoe je een efficiënte exportstrategie opzet. Heel wat essentiële aspecten die er samen voor zorgen dat jij een succesvolle exportstrategie op poten zet.

Doelgroep 

Ondernemers, sales en business development managers die hun business in Amerika willen starten of er hun positie willen versterken

In 4 stappen richting een exportstrategie op maat

  • 1 Amerikaanse markt
  • 2 Knelpunten & risico's
  • 3 Marktaanpak & branding
  • 4 Pitch
Sessie 1: Kennismaking met de Amerikaanse markt (27juni)
  • Frederik de Potter, economic counseler  bij FIT, kantoor in Chicago
    • ‘ Kenmerken en inleiding tot de Amerikaanse markt’
  • Jan Tirez, adviseur internationaal ondernemen FIT, kantoor Hasselt
    • ‘Subsidies en optimaal gebruik begeleidingstraject FIT’
  • Praktijkgetuigenis door Arne Van der Steen en Patrick Lachapelle  
    • ‘Opzetten filiaal in The States ‘
Sessie 2: Internationale marketing (27juni)

Sophie Boutelegier, Chief Expansion Officer bij Expandify

  • Having a crystal clear focus 
  • Market Entry Options 
  • Creating demand being new kid on the block 
  • Tips and tricks

Sieb Hoogstra, Managing director at Colors Inc.

  • Waar moet een bedrijf op letten bij internationale uitbreiding? 
  • Wat zijn de drivers voor een project in de USA?
  • Hoe vergelijk je diverse locaties?
  • Welke stappen moet je ondernemen, en wat zijn de valkuilen?
Sessie 3: Financiële risico's en juridische knelpunten (29juni)
  • Katja garvey,  legal counsel bij Porter Wright in Ohio
    •  ‘Juridische aandachtspunten’
  • Wim Bosman, Credendo
    • ‘Betalingen en risico beperkingen ‘
  • Niels Diepvens, Vensius 
    • ‘Belastingwetgeving voor ondernemingen: focus op sales taks en vennootschapsbelasting ‘
Sessie 4: Pitch marktintroductie USA (slotsessie)

 Je krijgt een unieke kans om jouw business case voor te stellen aan experts en ondernemers.

Jouw eerste stappen op ander grondgebied?

Rusland

Klik hier voor meer info

Canada

Klik hier voor meer info

Verenigde Arabische Emiraten

Klik hier voor meer info

Zweden

Klik hier voor meer info

Frankrijk

Klik hier voor meer info

Zuid-Korea

Klik hier voor meer info

logo banner

Contactpersoon

Astrid Van Hirtum

Adviseur internationalisatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

€ 550 (excl. btw)

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds uw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.