Iemand aanzetten tot kopen, zonder dat die dat goed en wel beseft? Dat zijn de technieken van neuromarketing. En die hebben een serieuze impact op op je marketing- en salesresultaten, als je het goed aanpakt. Deze vierdelige training leert je hoe.
Neuromarketing-toepassingen voor jouw bedrijf
Psychologie toepassen in marketing en sales? Met een aantal subtiele beïnvloedingstechnieken kan je het brein van je klant verleiden. Een twijfelaar overtuigen met een subtiel duwtje in de rug, een naadloze en ultra-vlotte koopervaring, een trigger waar je niet aan kan weerstaan: neuromarketing-technieken kan je overal toepassen.
In deze vierdelige opleiding maak je je marketingboodschap onweerstaanbaar, zet je je doelgroep instant aan tot actie en maak je het je klant zo makkelijk mogelijk om 'ja' te zeggen. Ben jij helemaal klaar om beter te verkopen? Met een snelle klik op de oranje knop schrijf je zó in. Makkelijk, toch?
Programma
Sessie 1 20 november | Beïnvloedingspsychologie voor bedrijvenWat is neuromarketing eigenlijk? En hoe kan je het brein een denkfout laten maken zodat het iets écht wil? Met kennis over het brein kijken we naar de tools die je in je bedrijf kan inzetten om je doelgroep beter te overtuigen. |
Sessie 2 27 november | Motivatie verhogenVanuit de context van de sociale psychologie gaan we na hoe we koopmotivatie kunnen verhogen. Welke communicatiekanalen werken er het best? Welke trucjes zorgen ervoor dat je doelgroep écht jouw product wil ervaren? |
Sessie 3 4 december | GebruiksvriendelijkheidProcessing fluency, oftewel: hoe vlot gaat het? Hoe makkelijker het is (of lijkt) om iets te gebruiken, of het aankoopproces te doorlopen, hoe sneller je klant de beslissing maakt. Wat kan er bij jou beter? |
Sessie 4 11 december | Trigger & actieDe call to action: de allerbelangrijkste techniek van allemaal. Hoe doe je die in het oog springen? Hoe maak je de "KOOP NU"-knop onweerstaanbaar? Van patronen tot kleurenpsychologie en andere triggers, hier closen we de deal. |
Voor wie?
Zaakvoerders, sales- en marketingverantwoordelijken die hun marketingaanpak een wetenschappelijke boost willen geven.
Ook interessant
Nog meer sales & marketing? Ontdek het aanbod hieronder.

Netwerken op de beurs: haal alles uit je beursdeelname

Crisiscommunicatie: reageer adequaat in tijden van crisis
