Wil jij graag zelfzeker voor een camera of microfoon staan? Een sterk interview maakt of kraakt de positionering van je bedrijf in de media. In deze training leer je je boodschap scherp te verpakken en krijg je feedback van media-kenners.
Waarom mediatraining het verschil maakt in een interview
Een interview als zaak- of woordvoerder: de ultieme kans om je bedrijf te positioneren in de media. Maar veel professionals vinden mediacontacten spannend, of zelfs risicovol. Want wat als de foute boodschap in de krantenkop belandt?
Deze mediatraining leert je helder te communiceren, ook onder druk. Je ontdekt hoe je kernboodschappen formuleert en hoe je je lichaamstaal inzet om je boodschap te versterken. Je krijgt ook uit eerste hand inzichten in de werkwijze van journalisten, de do's en don'ts in de media én hoe om te gaan met lastige vragen. Stuk voor stuk tips die jou helpen om sterker in je schoenen te staan bij het volgende persinterview.
Wil je dat jouw verhaal de kop haalt? Schrijf in voor deze opleiding.
Wat leer je in deze mediatraining?
- Kernboodschappen formuleren: hoe formuleer je korte, krachtige boodschappen die je verhaal laten plakken?
- Hoe werkt een journalist? Inzicht in de logica, verwachtingen en deadlines van de media, en hoe erop in te spelen.
- Do's en don'ts: wat werkt wel en niet tijdens interviews?
- Omgaan met moeilijke vragen: technieken om de controle te houden, zelfs in uitdagende situaties.
- Lichaamstaal: hoe je met je stem, houding en mimiek extra geloofwaardigheid uitstraalt.
- Oefenen: we oefenen met realistische voorbeelden én rechtstreekse feedback van de trainers
Onze experts: Filip Buntinx en Andries Fluit
- Filip Buntinx is communicatie-expert bij akkanto, gespecialiseerd in reputatie, public affairs en mediatraining. Hij begeleidt bedrijven en organisaties in hoe ze met geloofwaardigheid en impact kunnen communiceren.
- Andries Fluit is voormalig journalist bij De Tijd en nu senior consultant bij akkanto. Hij combineert zijn ervaring uit de redactie met zijn expertise in corporate communicatie en mediarelaties.
Voor wie is deze opleiding geschikt?
Woordvoerders en communicatieverantwoordelijken, zaakvoerders, directieleden en andere professionals die namens hun organisatie in contact komen met de media. Zowel startende als ervaren profielen krijgen hier concrete verbeterpunten mee.
Resultaat na deze training
- Je gaat naar huis met 3 tot 5 kernboodschappen die elk interview sturen
- Je blijft to the point en straalt professionaliteit en rust uit
- Je begrijpt journalistieke timing en werkt vlot mee zonder de regie te verliezen










