
Vlot online prospecteren
In tijden van thuiswerken en digitale communicatie op afstand, groeit het belang van online prospectie enorm. Volgens onderzoek leggen inkopers twee derden van hun zoektocht online af voor ze bij u terecht komen. Ervoor zorgen dat men uw aanbod snel kan detecteren is dus van kapitaal belang. Hoog tijd dus om als verkoper ook online salestools in te zetten en leads online te leren spotten en benaderen.
Marketing en sales vloeien steeds meer in elkaar over. Wat kan online marketing ons als verkopers bieden om vlotter nieuwe klanten te maken?
Op twee uur tijd leert u de creatieve kunst van het vinden en benaderen van warme prospecten online. Ontdek en laat je verrassen door online salestools die meteen inzetbaar zijn voor uw business.
Programma
Online prospectietools
- Waar vind ik online opportuniteiten voor mijn business?
- Welke gratis of budgetvriendelijke verkooptools kan ik inzetten om leads te spotten?
- Welke marketingtools kan ik inzetten als sales?
- Hoe kom ik aan interessante online lijsten van potentiële klanten?
- Waar en hoe zoeken mijn prospecten potentiële leveranciers?
Online contacten met prospecten
- Hoe benader ik best mijn prospect?
- Tips & tricks voor pakkende berichten en posts op social media: zo zorg je dat prospecten je willen zien.
- Verkoopgesprekken op afstand, do's & don'ts voor sterke online gesprekken.
- Checklists om zelf productief aan de slag te gaan.
Doelgroep
Iedereen die instaat voor de sales van het bedrijf en interesse heeft in de vele mogelijkheden van online prospectie en verkoop.
Basiskennis van internet is voldoende.
Trainer
Geert Delobelle is zelfstandig verkooptrainer bij SalesAtelier en business consultant voor Thomas International Belux. Als docent aan de Vives Hogeschool kent hij niet alleen de knepen van de verkoop maar ook die van boeiend lesgeven. Naast bestuurder van verschillende vennootschappen, is hij ook auteur van drie praktische salesboeken. Onder zijn professionele begeleiding, tilt u uw verkoop ongetwijfeld naar een hoger niveau.
