
Seminarie: Onderhandelen met leveranciers
In de meeste bedrijven is onderhandelen is niet weg te denken uit de dagelijkse praktijk. We hebben het dan niet alleen over de onderhandelingen voor het nemen van aankoopbeslissingen, maar ook de onderhandelingen bij de evaluaties van leveranciersprestaties (en de eventuele gevolgen daarvan).
In dit seminarie bereiden we u voor op een onderhandeling. Tijdens de voorbereiding overlopen we de volgende aspecten: de objectieven, de context, de strategie, onderhandelingstechnieken, wie-is-wie, de analyse van de offerte en het opzetten van een onderhandelingsplan. Tenslotte besteden we nog heel wat tijd aan de onderhandelingstafel. Tijdens rollenspelen oefenen de deelnemers tegen elkaar en krijgen vervolgens krijgen ze feedback en tips & tricks over het onderhandelingsgesprek.
Doelgroep
Iedereen die professioneel bezig is met het aankoopvak. Dat gaat van junior en senior aankopers tot zelfs aankoopmanagers. Ook andere professionals moeten regelmatig onderhandelen met leveranciers, denk maar aan project managers, facility managers, productiemanagers, enz.
Spreker
Philip Meyers is een freelance aankoopspecialist die reeds meer dan 30 jaar bezig is met het vak in al zijn facetten. Als consultant en interim manager deed hij opdrachten in vele bedrijven in zowat alle sectoren. Dat gaat overigens nog steeds verder. Hij heeft dus een enorme ervaring als het over onderhandelen met leveranciers gaat, en deelt deze ervaring met plezier.
Inschrijven voor dit seminarie kan hier. Voor meer info kunt u terecht bij Anouk Andries.