Overslaan en naar de inhoud gaan

Leer hoe je moeilijke boodschappen brengt zonder de verbinding met je medewerkers te verliezen.

De economische omstandigheden zijn de laatste jaren sterk beïnvloed geweest door externe factoren die we niet altijd zagen aankomen. Deze factoren zorgen ervoor dat organisaties zeer wendbaar moeten zijn om zich snel aan te passen en te kunnen overleven.

Deze wendbaarheid vraagt best veel van de werknemers. Het is daarbij belangrijk dat organisaties zeer transparant zijn inzake hun toekomstperspectief en de verwachtingen richting hun personeel. Als manager/leidinggevende staat of valt je impact met de geloofwaardigheid die je uitstraalt.

Vanuit deze opleiding krijg je als HR medewerker/manager/leidinggevende veel praktische insteken die je kan gebruiken om moeilijke boodschappen aan je werknemers te brengen zonder je geloofwaardigheid aan te tasten.

Programma

  • Wat zijn de actuele uitdagingen waar organisaties mee te maken krijgen?
  • Wat is de impact van recessie op organisatie en personeel?
  • Hoe kan je als organisatie adequaat omgaan met verandering?
  • Wat is het belang van een goede communicatie-aanpak?
  • Wat is de rol van HR/management en leidinggevenden hierin?
  • Hoe ondersteun je werknemers om zich te (her)oriënteren in de veranderende context?
  • Wat is de impact van ontslag op je organisatie?
  • Enkele waardevolle tips en tricks mbt ontslagsituaties
  • Hoe zet je elke verandering om in opportuniteiten?

Doelgroep

Bedrijfsleiders, managers, HR medewerkers- en verantwoordelijken

Ik schrijf me in

Deze opleiding in je eigen bedrijf?

Jouw experten

Dominique Hendriks - Hura

Dominique is 27 jaar actief in HR, 13 jaar in recrutering en 14 jaar als Career coach. Dagelijks coacht hij met veel passie en gedrevenheid werknemers rond loopbaan en welzijn.  Verder fungeert hij regelmatig als spreker op ontbijtseminaries, webinars, opleidingen rond thema’s die in zijn job dagelijks aan bod komen (loopbaan, stress, veerkracht, welzijn, leadership).

Zijn opleiding als maatschappelijk assistent en stress- en burn-outcoach vult hij aan met extra cursussen rond talenten, leadership, perfectionisme, assertiviteit, groeimindset en oplossingsgericht coachen. Naast zijn job als loopbaancoach is hij lector op het postgraduaat “welzijn op het werk” bij de Pxl Hogeschool en lid van de stuurgroep van het netwerk well-beïng bij Voka Limburg. Zijn coachees beschrijven hem als coach met volgende woorden: positief, enthousiast, humoristisch, empathisch en ook direct.

johan

Annelies Vandecruys - Itzu

Annelies is gespecialiseerd in leiderschap, change management en HR-advies. Vanuit deze ervaringen biedt ze ondersteuning aan organisaties en teams door middel van individuele coaching, teamcoaching, opleiding en begeleiding bij strategische HR-vraagstukken zoals talentontwikkeling en organisatieverandering.

Elke dag inspireert ze bedrijven en individuen om het beste uit zichzelf te halen en duurzame groei te realiseren. Annelies krijgt energie wanneer haar klanten en deelnemers nieuwe inzichten opdoen en met vertrouwen aan de slag gaan om zichzelf en hun organisatie te versterken.

Annelies Vandecruys

Interesse?

Geniet van korting en schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één van de 2 sessies: 

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

Adres

Voka KvK Mechelen-Kempen (kantoor Mechelen)
Antonia Wolversstraat 1 (Parking Keerdok, 11de verdieping)
2800 Mechelen

Wanneer

Prijs

Leden:
€245 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€370 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €245/leden en €370/niet-leden. Vanaf de 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf is het projectbedrag als lid van Voka €220,50. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 3,5 opleidingsuren en het thema personeelsmanagement ingeven. Klik hier voor meer info.

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk t.e.m. 10 werkdagen voor de start van de opleiding. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?

Adres

Voka KvK Mechelen-Kempen (kantoor Mechelen)
Antonia Wolversstraat 1 (Parking Keerdok, 11de verdieping)
2800 Mechelen

Wanneer

Prijs

Leden:
€245 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€370 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €245/leden en €370/niet-leden. Vanaf de 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf is het projectbedrag als lid van Voka €220,50. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 3,5 opleidingsuren en het thema personeelsmanagement ingeven. Klik hier voor meer info.

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk t.e.m. 10 werkdagen voor de start van de opleiding. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?

NTX
Van Havermaet
ING
Mensura
SDWorx
Deloitte Private
Degroof Petercam
PFL
Van Roey