Stel je aanmaning correct en klantvriendelijk op
Onbetaalde facturen blijven een permanente zorg in het bedrijfsleven, zeker in crisistijd. De redenen waarom een klant laat betaalt, zijn zeer divers: financiële problemen, moedwil, klachten, eigen betaaltermijn … Correct reageren op al deze ‘argumenten’ is niet altijd evident.
Tijdens deze opleiding schetsen we het belang van goed betaalgedrag en nadien gaan we op een zeer praktijkgerichte manier aan de slag. We verpakken het financiële doel in een commercieel, klantvriendelijk kleedje. Gevolg: jouw klant betaalt én wil klant blijven. Vaak realiseert hij nog meer omzet dan voordien.
Inhoud
De geschreven aanmaning
- Taal
- Vorm
- Stijl
- Inhoud
Toepassen van marketingprincipes op de aanmaning
Nudgingprincipes
“Ideale rappelbrief” voor jou.
Aanpassing van jouw eigen brieven
Didactische aanpak
Het wordt een interactieve training waarbij we diverse policies en werkwijzen bespreken. De combinatie van theorie en praktijk met eenvoudige handvaten zodat de inhoud zeker blijft plakken.
Praktisch
- De sessie gaat online door. Om deel te nemen, heb je enkel een goede internetverbinding nodig.
- Interactiviteit is gegarandeerd, al jouw vragen kan je stellen via Q&A of chat.
- De concrete link om deel te nemen, ontvang je op maandag 8 mei.
- Aanmelden kan vanaf 13.20u.
Doelgroep
Iedereen die begaan is met correct betaalgedrag van klanten
> Ik schrijf me in
Jouw expert
Marleen Miechielsen - Triple A talent Academy (AAATac)
Marleen is ervaren trainer en expert timemanagement en communicatie.

Interesse in de andere sessies van dit traject?
Kies voor het gehele traject of kies voor één van de 3 sessies:
- Dinsdag 7 maart: Effectief debiteurenbeheer
- Dinsdag 28 maart: Debiteurenbeheer: klanten in nood
- Dinsdag 18 april: Telefonisch debiteurenbeheer
Telkens van 13.30u tot 17.00u
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.