Sluit het verkoopgesprek af met een handtekening
Eén ding is duidelijk: een toverformule voor het afsluiten van contracten bestaat niet. De kunst bestaat erin om het volledige verkoopproces goed te laten verlopen. Een logische volgende stap is dan de klant om een beslissing vragen. Vaak loopt het daar echter mis. Ofwel durft de verkoper niet naar het akkoord van de klant te vragen ofwel doet hij het veel te vroeg in het verkoopproces, op het moment dat de klant er nog niet klaar voor is.
De workshop “Close the deal” neemt het afsluitproces onder de loep en geeft je tal van inzichten, tips en tricks om je het closen in de toekomst makkelijker te maken. Op het einde van de sessie ga je naar huis met een persoonlijk actieplan dat je 's anderdaags al in de praktijk kan uittesten!
Inhoud
- Wat is de rol van een goede oven bij het maken van een lekkere cake?
- Hoe ziet het AANkoopproces bij de klant uit ? Hoe kunnen we het VERkoopproces daar optimaal laten op aansluiten?
- Hoe kan je in elke fase van het verkoopsgesprek afsluiten (= vrijblijvendheid wegnemen, =“ja” krijgen van de klant) zodat hij op het einde nog moeilijk “neen” kan zeggen?
- Welke weerstanden of “neen’s” van de klant heb je? Hoe kan je ze “neutraliseren”?
- Welke technieken kan je inschakelen om je prijs te minimaliseren en zo sneller een “ja” te krijgen?
- Welke 2 communicatievormen en -houdingen leiden het snelst tot een deal?
- Test: hoe zit dat bij jou?
- Wat doen we als verkoper met koopsignalen? En met waarschuwingssignalen?
- De laatste toezegging van de klant: is er een toverformule?
- Je voorstel op maat is klaar : op welke 3 verschillende manieren kan een klant reageren? Hoe ga je daar best mee om? En welke 9 technieken heb je om nu definitief te “closen”?
Doelgroep
Deze workshop richt zich tot iedereen die in zijn beroepsleven met klanten onderhandelt om een verkoop af te sluiten: de verkoper, de account manager, de salesmanager, de verkoopsleider, de televerkoper etc.
Jouw expert
Jan Lux - Learning by Lux bvba
Jan is een man van de praktijk en iemand die spreekt vanuit ervaring. Zijn trainingen zijn geen saaie theoretische bedoening, maar een échte workshop waar interactiviteit en voorbeelden uit de realiteit centraal staan. Hij zat in het verkoopsvak bij Philips Consumer Products, Axa Royale Belge en Mediahuis (Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen, ...). Voor deze laatste groep is hij nog altijd sales-coach én -trainer.
Interesse in de andere Sales classes?
Schrijf je dan in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de volgende classes:
- Sales class: Haal meer uit je prospectie
- Vrijdag 22 maart (Geel)
- Sales class: Maak binnen de minuut indruk met je elevator pitch
- Vrijdag 17 mei (Geel)
- Sales class: Optimaliseer jouw salesgesprek
- Vrijdag 14 juni (Mechelen)
- Sales class: Maak van up- en cross selling een koud kunstje
- Vrijdag 18 oktober (Geel)
Telkens van 9.00u tot 17.00u
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.