Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Zoekmachine-marketing en zoekmachine-optimalisatie (SEO/SEA)

Zoekmachine marketing, oftewel SEO of SEA, is het vakgebied dat zich bezighoudt met het actief optimaliseren van (mobiele) websites door het gebruik van relevante zoekwoorden. Hierbij worden zowel interne- als externe factoren (autoriteit, content, techniek) toegepast om het aantal bezoekers van een website of app te vergroten.
Omdat het SEO terrein continu verandert, is het van belang om als marketeer op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en trends. Zoekmachine Marketing omvat verschillende subdisciplines zoals zoekwoorden analyse, structuur, techniek, content, linkbuilding en meting.

7 redenen waarom SEO leidt naar meer sales

Benieuwd naar de kracht van SEO? Deze 7 redenen overtuigen je meteen om dit jaar in te zetten op je SEO:

  1. Gooi geld niet uit ramen en deuren. SEO zorgt voor gratis bezoekers op je website dankzij de hoge ranking in de Google Searches.
  2. Organische gevonden resultaten krijgen meer vertrouwen en geloofwaardigheid dan betaalde Google-resultaten. 
  3. Een gezonde website geniet van veel organisch verkeer en krijgt daardoor nog betere punten van Google. En Google houden we best te vriend!
  4. SEO kan ook lokaal. Zo bouw je een lokaal offline klantenbestand op. Niets zo sterk als zich lokaal verankeren.
  5. Met SEO bereik je klanten vroeg in hun beslissingsstadium. Je hebt dus nog voldoende tijd om hun beslissing te beïnvloeden.
  6. In SEO investeer je voor de lange termijn. Het begin gaat slow but steady, en voor je het weet schieten de cijfers van je websitebezoeken de hoogte in!
  7. Ontdek waar je doelgroep op zoekt en focus je hierop. De sales zullen volgen!

Je kansen op online succes vergroten? Om meer bezoekers naar je website te krijgen, zul je aan de slag moeten met SEO (organisch zoekverkeer) en SEA (Google advertenties). Maar waar begin je? En hoe groei je verder? Hoe kun je effectieve G Ads campagnes opzetten die bijdragen aan je doelstelling? Wat zijn ultieme checkpunten om in het oog te houden in een marketingrapport. Verhoog je eigen kennis waardoor je zelf aan de slag kunt of waardoor je het agency beter kan opvolgen.  

Programma

Dag 1: SEO

Tijdens deze dag gaan we dieper in op de 3 fundamenten van SEO: inhoud, techniek en autoriteit.

  • Je leert welke parameters Google rekening mee houdt om je website te rangschikken in de zoekresultaten.
  • We gaan ook aan de slag met de Keyword Planner waarbij je ontdekt welke zoekwoorden mensen intikken in Google op zoek naar jouw diensten.
  • Dit alles verwerken we in een logisch proces dat je kan toepassen op de pagina’s van je website.

Deze dag is voor marketeers en ondernemers die willen weten hoe je je website kan optimaliseren voor zoekmachines en hoe je zelf op een gestructureerde manier aan de slag gaat met SEO

 

Dag 2: SEA

  • Hoe werkt SEA, enkele fundamentele inzichten en mogelijkheden.
  • Bereken jouw potentieel in Google Ads.
  • Wegwijs in de tool. Wat staat waar? En wat betekent het?
  • We bouwen een campagne in 5 stappen: Doel stellen, geschikt budget bepalen, campagnestructuur opzetten, zoekwoorden en audiences, advertentie maken, AI & automatisaties.
  • Ultieme checkpunten in het rapport die je vertellen of je goed bezig bent. Maak je eigen rapport én leer de rapporten juist analyseren.

Trainers

Birgit DE VRIES heeft +14 jaar ervaring met marketingstrategie en SEA. Startte ooit het top Search Marketing Agency Reprise Digital mee op, en is nu naast zelfstandig consultant ook officieel trainer bij Google Digitaal Atelier.  Ze biedt online trainingen rond digitale marketing voor ondernemers, geeft 1:1 coaching én begeleidt marketing trajecten voor bedrijven en marketingteams.

Nikolaas DE GEYNDT heeft meer dan 15 jaar ervaring opgebouwd in marketing en seo. Momenteel zaakvoerder van ANTS Connect. Hij is gecertifieerd business coach, data analyst en trainer in performantiemarketing. 

 

Arne Vanlaer

Adviseur digitalisering en innovatie

Full bio of Arne Vanlaer

Adres

Onze-Lieve-Vrouwestraat 85
2800 Mechelen

Wanneer

Prijs

550 EUR (excl. BTW)

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Lees hier onze voorwaarden.

Logo Voka