Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Boost je brand: alles voor jouw ideale merkstrategie

Straalt jouw merk uit wat je voor ogen hebt? Perceptie kan je niet helemaal controleren, maar je merkstrategie natuurlijk wel. In deze masterclass krijg je alle handvatten om je merk een stevige boost te geven.

Het gevoel dat jouw merk bij je consument oproept, het imago van je bedrijf, de kwaliteit die je product uitstraalt... Je zou denken dat het subjectieve ervaringen zijn, maar een doorwinterde marketeer weet dat je als merk ook zelf aan de knoppen zit. 

Een vlijmscherpe merkstrategie bevat een heldere analyse en kijkt naar de échte meerwaarde voor de klant. De customer journey of user experience bepalen ook nog eens sterk hoe jouw merk gepercipieerd wordt. Benieuwd hoe je zo’n merkbeleving en -strategie succesvol uitbouwt? Deze masterclass zet je op weg. Merkstrateeg en auteur Stef Verbeeck weet alles over brand identity en deelt zijn expertise in drie praktische sessies.

Programma

Sessie 1: Merkanalyse

23 april, 14.00 uur tot 17.00 uur

  • Breng de motieven van jouw ideale klant in beeld: wat overtuigt hen rationeel en emotioneel?
  • Een duidelijke visie die jou op de markt onderscheidt van je concurrenten: de juiste positionering
  • Welke rol speelt je merk in het leven van je doelgroep?
Sessie 2: Merkstrategie

29 april, 14.00 uur tot 17.00 uur

  • Hoe ontwikkel je échte meerwaarde voor jouw klant? Value proposition en purpose.
  • De meerwaarde van storytelling als basis voor je merk: merkverhaal en elevator pitch
  • Waarom merkstrategie eigenlijk antropologie is en emoties moet prikkelen
  • Vertalen van je merkstrategie naar een identiteit die de juiste associaties opwekt bij je doelgroep
     
Sessie 3: Merkbeleving

7 mei, 14.00 uur tot 17.00 uur

  • De oneindige customer journey en hoe je meerwaarde creëert bij elke touch point
  • Wegnemen van frictie en het optimaliseren van communicatie en beleving
  • Het uitbouwen van langetermijnrelaties met je doelgroep
     

Voor wie?

Zaakvoerders, marketingprofessionals en beslissingsnemers van kmo’s. 

Toegankelijkheid

Heb je nood aan specifieke assistentie of kunnen we dit event toegankelijker voor je maken? Stuur je opmerking mee in bij je inschrijving en we bekijken in samenspraak de mogelijkheden.
 

Contactpersoon

Evy Gordts

Plato-coördinator regio Waasland

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

€550 (excl. 21% btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kmo-portefeuille
Voor deze opleiding is geen kmo-portefeuille van toepassing. 
Annulatievoorwaarden
Annuleren kan kosteloos tot ten laatste één week voor de start van de opleiding. Nadien is de volledige opleidingskost verschuldigd. Je kan je steeds laten vervangen door iemand anders. Het minimale aantal deelnemers om deze opleiding te laten doorgaan is 6 personen. Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland behoudt zich het recht toe om deze opleiding te annuleren als niet aan deze voorwaarde voldaan wordt. 

Banner belgian coast hotels
AW_Welt_6stappenplan